اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آبان امسال انجام شد

صدور گواهی بهداشتی برای 5600 اصله گیاه زینتی صادراتی مازندران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی مازندران از صدور گواهی بهداشتی برای صادرات بیش از 5 هزار و 670 اصله گل و گیاهان زینتی از استان مازندران به خارج از کشور در آبان سال‌جاری خبر داد.

صدور گواهی بهداشتی برای 5600 اصله گیاه زینتی صادراتی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی مازندران، محمد اخوان افزود: در آبان سال‌جاری از سوی مرکز قرنطینه مدیریت حفظ نباتات استان نسبت به گواهی بهداشتی صادرات بیش از 5 هزار و 670 اصله گل و گیاهان زینتی، 116 تن کیوی، 64 تن نارنگی، 22 تن پسته و 20 تن خرما از مازندران به خارج از کشور اقدام شد.

وی افزود: این محصولات از شهرستان‌های نوشهر، ساری،قائمشهر و بهشهر به کشورهای ترکمنستان،تاجیکستان،عراق، قزاقستان و روسیه صادر شد.

* توزیع بیش از 258 هزار لیتر سوخت بین واحدهای مرغداری نوشهر

در دیگر خبر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهادکشاورزی نوشهر گفت: در آبانماه سال جاری بیش از 258 هزار لیتر سوخت یارانه‌ای بین واحدهای مرغداری و 30 هزار و 500 لیتر در بخش تولیدات گیاهی شهرستان توزیع شد.

میرحسین سنجرانی معرفی متقاضیان برای استفاده از تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) به تعداد شش مورد، پنج مورد بازدید از دامداری کوچک روستایی برای صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری و بازدید مشترک کارشناسان امور دام و امور اراضی جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز به تعداد سه مورد را از جمله اقدامات این مدیریت در بخش تولیدات دامی بر شمرد.

وی در ادامه توزیع بیش از 30 هزار و 500 لیتر سوخت سهمیه یارانه‌دار بین کشاورزان را فعالیت‌های بخش تولیدات گیاهی این مدیریت در آبان ماه امسال عنوان و تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم و جو این شهرستان حدود 2 هزار هکتار بوده که بالغ بر 750 هکتار آن در پوشش بیمه قرار گرفت.

سنجرانی توزیع بیش از 38 تن کود اوره، 45 تن کود فسفاته،پیگیری خرید 25 تن کود اوره و 25 تن کود فسفات توسط کارگزاران این شهرستان، صدور سه مورد دفترچه خدمات باغداری مرکبات، توزیع نهاده‌های مرتبط به مگس میوه به تعداد 18 مورد و مبارزه با جوندگان زیان‌آور کشاورزی با طعمه مسموم به تعداد 55 مورد را از دیگر اقدامات این مدیریت در بخش تولیدات گیاهی در آبان ماه سال‌جاری برشمرد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول