اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده:

اداری شدن‌ هیئت‌های مذهبی یک آفت سنگین است

امام جمعه موقت لنده گفت: اداری شدن‌ هیئت‌های مذهبی یک آفت سنگین است.

اداری شدن‌ هیئت‌های مذهبی یک آفت سنگین است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا عصر امروز در مراسم تجلیل از خادمان و فعالان فرهنگی ، قرآنی و مذهبی شهرستان لنده که با حضور فرماندار ، امام جمعه ، مسئولان ادارات و مسئولین هیات های مذهبی برگزار شد، گفت: دولتی‌شدن هیئت‌های مذهبی یک آفت است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی باید در قالب گروه‌های مردمی شکل گرفته و برای انجام مراسمات دینی و مذهبی و ملی حرکت‌های خودجوش داشته باشند.

امام جمعه موقت لنده ضمن تقدیر از تلاش‌های هیئت‌های مذهبی در برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: برگزاری مراسمات دینی و مذهبی در کشور ما مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مسئولان و اعضاء هیئت‌های مذهبی است.

الهی‌نیا یادآور شد: مهمترین ویژگی یک هیئت مذهبی خود جوش بودن اعضاء و برنامه‌های اجرایی آن بوده که باعث جذب مردم به مسائل دینی و مذهبی می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده با اشاره به نقش نظارتی ادارات و نهادهای فرهنگی گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی مردم باید بدانند که ادارات تنها نقش حمایت ، هدایت و نظارتی  برنامه‌های مذهبی را بر عهده داشته و نباید در امورات جزئی هیئت‌ها دخالت کنند.

وی از هیئت‌های مذهبی به عنوان بازوان توانمند تبلیغات اسلامی یاد کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی یاران صدیق تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هستند که با شور و هیجان به اجرای برنامه‌ها مشغول هستند.

الهی‌نیا به تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی برای اولین بار در شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: شورای هیئت‌های مذهبی باید با برنامه‌ریزی دقیق ، منسجم و ساماندهی هیئت‌های مذهبی نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کند.

وی با اشاره به خادمان مساجد، گفت: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری مسئله طرح شجره طیبه صالحین ، خادمان و روحانیون مستقر در مساجد وظیفه دارند نسبت به پیشبرد اهداف عالی این طرح مهم که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، به مجریان و دست‌اندرکاران آن در مساجد کمک کنند.

انتهای پیام/82013/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول