اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی خبر داد

قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) در مساجد و هیئت‌های مذهبی

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی گفت: قرائت زیارت‌نامه پیامبر اعظم (ص) در راستای ترویج فرهنگ ناب نبوی در مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) در مساجد و هیئت‌های مذهبی

محمد کاظم دبیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ ناب نبوی و آشنا‌سازی اقشار مختلف جامعه با سیره، شخصیت و رهنمودهای پیامبر اعظم (ص) هدف این برنامه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی گفت: بدون شک حرکت در مسیر اعتلا و گسترش فرهنگ نبوی و برپایی آیین‌های فرهنگی هنری در این خصوص مستلزم حضور و مشارکت اهالی فرهنگ و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط فرهنگی و ترویجی ستادی و استانی است.

وی افزود: با توجه به وجود با برکت خیل زائران امام رضا (ع) در مشهد مقدس در ایام 28 صفر و ضرورت هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم قرائت‌ زیارت‌نامه پیامبر اعظم (ص) از بعید، این امر همکاری توسط دستگاه‌های شرکت کننده را می‌طلبد.

دبیری اظهار کرد: قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) از بعید در استان به صورت همزمان در مساجد و هیئات مذهبی که همان مضامین و مفاهیم وحدت‌بخش جهان اسلام است، برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی افزود: در سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) اقداماتی از طرف دستگاه‌های شرکت کننده در این برنامه عظیم فرهنگی از سوی صدا و سیما، مطبوعات و شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی و تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دیگر نهادها انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: تولید جزوه و کتاب زیارتنامه پیامبر اعظم (ص) با همکاری ناشرین در سطح انبوه منتشر و در مساجد و هیئات مذهبی برای بهره‌برداری عاشقان فرهنگ نبوی در این مراسم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول