اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی قرچک + تصاویر

همزمان با محرم حسینی و هفته گرامیداشت بسیج تجمع هیئت‌های مذهبی شهرستان قرچک به همت فرمانداری، دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک برگزار شد.

تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی قرچک + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بعدازظهر امروز و همزمان با محرم حسینی و هفته گرامیداشت بسیج تجمع هیئت‌های مذهبی شهرستان قرچک به همت فرمانداری، دفتر امام جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به مناسبت شهادت حضرت امام حسین (ع) و شهدای دشت نینوا و هفته بسیج تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی شهرستان قرچک با حضور روسای ادارات، مسئولان هیئت‌های مذهبی، مسئولان اجرایی، ائمه جماعات و روحانیون و مردم ولایت‌مدار قرچک در سطح خیابان‌های این شهرستان برگزار و عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به سوگواری پرداختند.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک در حاشیه برگزاری این تجمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجمع بزرگ هیئات مذهبی از شعائر دین و نماد امر به معرف و نهی از منکر است و هر چقدر مردم در عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) شرکت کنند، مشخصاً عظمت هدف قیام سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن منتظری گفت: شناخت و بصیرت‌افزایی در فلسفه قیام امام حسین (ع) در همین تجمع‌های هیئت‌ها و مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان دشت کربلا میسر می‌شود.

وی در ادامه افزود: زیر پرچم حضرت امام حسین (ع) عزاداری و ذکر مصیبت خواندن برای ما بسی افتخار است و این چراغ با حضور پرشکوه مردم روز به روز پرفروغ‌تر خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک اظهار داشت: امروز دشمنان سعی در تضعیف جایگاه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) دارند که در این زمینه وظیفه همه ما سنگین است و باید تمام تلاش خود را جهت پاسداری از فرهنگ عاشورا انجام دهیم.

این گزارش حاکی است، هیئت‌های مذهبی با حضور خود در این تجمع شهادت مظلومانه حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش را گرامی داشتند.

مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی شهرستان قرچک به ذکر مصیبت و مقتل‌خوانی پرداختند.

انتهای پیام/2462/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول