اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب اکثریت آرا

«رضائی‌خواه» رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان مرکزی شد

انتخابات رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان مرکزی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد که طی آن احمد رضائی‌خواه با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد.

«رضائی‌خواه» رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان مرکزی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی صبح امروز در جمع اعضای این شورا اظهار داشت: شورای هیئت‌های مذهبی نقش بسیار مهم و حیاتی در تبیین و هدایت هیئت‌ها به سمت و سوی اهداف پاک و عالیه اسلام دارند که باید به درستی به وظایف خود آشنا باشند.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: شورای هیئت‌های مذهبی باید تمامی ارزش‌های اعتقادی، مسائل اخلاقی و فکری جامعه را رصد کرده و اجازه بروز و ظهور خرافات و بدعت‌ها را در هیئت‌ها ندهد.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی از اهمیت و جایگاه والایی در پشتیبانی و ترویج اندیشه‌های دینی برخوردار است به طوری که بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی و فرهنگی و بداخلاقی‌ها با تقویت جایگاه هیئت‌های مذهبی و ساماندهی این تشکل‌ها برطرف می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه شورای هیئت‌های مذهبی توانمندترین نیروی فکری و عملی سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند، گفت: شورای هیئت‌های مذهبی باید با برنامه‌ریزی صحیح و درست با انحرافات مبارزه کرده و از اشاعه خرافات و آسیب‌ها در بین هیئت‌ها جلوگیری کند.

قربانپور ادامه داد: آسیب ‌شناسی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی و ارائه راهبردهای عملی برای زدودن آسیب‌ها توسط نیروهای مردمی هیئت‌های مذهبی، افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم‌ سازی‌های فرهنگی و اجرای فعالیت‌ها و جلب مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی از طریق صدور مجوز تأسیس و ساماندهی هیئت‌های مذهبی از مهم‌ترین اهداف شورای هیئت‌های مذهبی است.

وی همچنین استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در هیئت‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای نیل به اهداف، هماهنگی و همکاری با سازمان در فرآیند صدور مجوز فعالیت هیئت‌های مذهبی را از دیگر وظایف این شورا عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول