اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور جانبازان و معلولان استاندار مازندران:

درد نامناسب بودن معابر مازندران را به چه کسی بگوییم

مشاور امور جانبازان و معلولان استاندار مازندران با بیان اینکه من بچه جنگ هستم و متولی من بنیاد امور جانبازان است،گفت: درد نامناسب بودن معابر مازندران را باید به چه کسی باید بگوییم.

درد نامناسب بودن معابر مازندران را به چه کسی بگوییم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیین گرامیداشت روز جهانی معلول در سینما سپهر ساری،با حاشیه‌هایی همراه بود.

معلولان با ویلچر برای حضور بر روی سن، با مشکلات زیادی مواجه بودند، سالن سینما رمپ نداشت و چند نفر، معلول سوار بر ویلچر را از پله‌ها عبور داده و به روی سن می‌رساندند.

مشاور امور جانبازان و معلولان استاندار مازندران در این برنامه، اظهار داشت: چند سال قبل وقتی برای معالجه به انگلیس رفته بودم مشاهده کردم که مشاور شهردار انگلیس در امور معلولان،یک خانم قطع نخاع ایرانی است.

مصطفی علمدار که خود از جانبازان جنگ تحمیلی است که بر ویلچر می‌نشیند، گفت: اکنون مشاور معلولان شهردار کجا است که برای آمدن به روی سن باید این همه مشقت تحمل کنیم و قبر و قیامت جلوی چشم‌مان بیاید.

وی تصریح کرد: فرمانداری که جلسات خود با معلولان را در طبقه سوم ساختمان فرمانداری برگزار می‌کند،بصیرت ندارد.

علمدار با بیان اینکه من بچه جنگ هستم و متولی من بنیاد امور جانبازان است، افزود: همین دستگاه متولی من، هم یک سرویس بهداشتی مناسب برای معلولان ندارد،حالا این درد را به چه کسی باید بگوییم.

وی با اشاره به اینکه می‌گویند جانبازان خوردند و بردند ادامه داد: مازندران 40 هزار جانباز و معلول در بنیاد جانبازان دارد اما یک سرویس بهداشتی هم مناسب‌سازی نشده است.

علمدار خطاب به معاون منابع انسانی استاندار مازندران که در جلسه حاضر بود،گفت: در جلسات شورای اداری استان تکلیف کنید که نسبت به مناسب‌سازی اقدام شود،به صورت سرزده سرکشی کنید و به آمار و ارقام اکتفا نکنید.

مشاور امور جانبازان و معلولان استاندار مازندران با اشاره به اینکه معلول را از انزوا خارج کنید، خاطرنشان کرد: در اجرای قانون سه درصد استخدام معلولان،اهمال می‌شود و آن دسته هم که استخدام می‌شوند با رانت است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فردی که یک انگشت قطع شده دارد را به عنوان معلول استخدام می‌کنند، معلولیت این افراد کجا و معلولیت نابینا و معلول جسمی حرکتی کجا.

علمدار با بیان اینکه خدمت به جامعه معلولان ابتدا رسیدگی به اشتغال معلولان است، اظهار داشت: بروید در سرزمین کفر و ببینید که چه امکانات و خدماتی برای معلولان در نظر می‌گیرند.

به گزارش فارس، در این مراسم نگار عالی که از معلولان جسمی حرکتی است،حافظ‌خوانی کرد و همچنین مادر چهار معلول آملی هم مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول