اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درد دل‌هایی که فقط یک روز در سال شنونده دارد

بازدید از معلولان و بازدید از مراکز توانبخشی و یا نگهداری از معلولان در روزی که به نام معلول نامگذاری شده است، انجام می‌شود و در این روز است که زخم‌ها و درد دل‌های این افراد شنونده دارد.

درد دل‌هایی که فقط یک روز در سال شنونده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، صبح امروز فرماندار به همراه تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان از مرکز توانبخشی طلوع و پروین در این شهرستان بازدید و از نزدیک با مراحل توانبخشی مانند کار درمانی،گفتار درمانی و...آشنا شدند.

یکی از مراکزی که مورد بازدید قرار گرفت، مرکز توانبخشی طلوع بود که 237 معلول را زیرپوشش دارد، از این تعداد 37 نفر به صورت حضوری آموزش می‌بینند و بقیه با حضور مددکار،مربیان مرکز در منازل معلولان پوشش داده می‌شوند.

مرکز توانبخشی طلوع که از سال 77 تاسیس شده جزو نخستین مراکز توانبخشی مازندران محسوب می‌شود که معلولان زیر 15 سال را پوشش می‌دهد، در این مرکز با برنامه‌ریزی توسط کارشناسان و روان‌شناسان مربیان به امر گفتار درمانی،کاردرمانی،تئاتر و موسیقی می‌پردازند. 

مسئول و مربیان این مرکز از عدم حمایت‌های لازم دولت و مسئولان گله کردند و ابراز داشتند: خانواده بیشتر معلولان از اقشار ضعیف هستند و مشارکتی ندارند و تقریبا مشارکت والدین صفر است.

 فاطمه صادقی اضافه کرد: بهزیستی فقط برای 33 معلول یارانه ناچیزی پرداخت می‌کند و چون مدت‌ها مسئولان برای ارزیابی به مرکز مراجعه نکردند، مرکز همچنان مرکز درجه دو شناخته می‌شود و میزان یارانه پرداختی برای هر معلول فقط 140 هزار تومان است.

وی افزود: این در حالی است که حق سرویس ایاب و ذهاب ماهانه 240 هزار تومان است و برخی از خانواده‌ها بین 20 تا 30 هزار تومان پرداخت می‌کنند و توان پرداخت بیشتر ندارند.

صادقی از خیران و مسئولان خواست تا حمایت‌های معنوی و کمک‌های مادی خود را به این مراکز سوق و افزایش دهند.

انتهای پیام/86023/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول