اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آمل خبر داد

نگهداری 120 دختر معلول در مرکز شبانه‌روزی آمل

رئیس اداره بهزیستی آمل از نگهداری 120 دختر مازندرانی در مرکز شبانه‌روزی معلولان در آمل خبر داد.

نگهداری 120 دختر معلول در مرکز شبانه‌روزی آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، نصرت‌الله حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در بازدید مسئولان از مرکز نگهداری معلولان فجر آمل با اشاره به اینکه این مرکز به صورت روزانه معلولان شهرستان آمل و به صورت شبانه معلولان دختر بالای 14 سال مازندران را پذیرش می‌کند، اظهار کرد: این مرکز به صورت هیئت‌ امنایی نگهداری می‌شود و وضع اقتصادی این خانواده‌ها به گونه‌ای است که توان مشارکت در نگهداری فرزندان خود را ندارند.

رئیس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه این مرکز از سال 73 به شکل هیئت امنایی راه‌اندازی شده است و امروز 120 مددجو را در خود جای داده است، بیان داشت: 25 نفر از این معلولان مجهول‌الهویه هستند و خانواده‌ای ندارند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه 10 پزشک به صورت رایگان در این مرکز ویزیت می‌کنند، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی بخشی از هزینه‌های این مرکز را تامین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این مرکز مددجویان حرفه‌آموزی نیز دارند، یادآور شد: در کنار حرفه‌آموزی مددجویان اشتغال به کار آنان نیز پیگیری می‌شود.

حسن‌زاده با اعلام اینکه کسانی که به بهزیستی مراجعه می‌کنند نیاز به توانبخشی دارند، گفت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی 10 درصد هر جامعه‌ای معلول است اما برخی رفتارها سبب می‌شود نتوان همه معلولیت‌ها را شناسایی کرد.

وی افزود: برخی خانواده‌ها معلولان خود را مخفی می‌کنند و به دلیل عدم آگاهی امکان استفاده از امکانات توانبخشی را به معلولان نمی‌دهند.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول