اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه آزاد اسلامی آمل

راهکار استفاده از نانو کاتالیزوری در ترکیبات دارویی ارائه شد

عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: نتیجه پژوهش پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی با عنوان راهکار استفاده از نانو کاتالیزوری در تهیه ترکیبات نوین دارویی ارائه شد.

راهکار استفاده از نانو کاتالیزوری در ترکیبات دارویی ارائه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی، میثم باغبانیان عضو هیت علمی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: نانو زئولیت کلینوپتیلولیت به عنوان یک کاتالیزور ناهمگن بسیار موثر برای سنتز مشتقات مختلف 2-آمینو-4-H کرومن در شرایط آبی در مجله Green Chemistry با نمایه ISI6.32 که از انتشارات Royal Society of Chemistry است به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه زئولیت‌ها ترکیباتی عمدتا طبیعی، ارزان و در دسترس برای استفاد‌ه‌های مختلف به شمار می‌آیند، بیان داشت: ویژگی‌هایی نظیر قدرت جذب و دفع یونی و نیز قابلیت جذب آب سبب شده است تا این کانی‌ها به طور فزاینده‌ای در صنایع دارویی، کشاورزی، تصفیه آب و فاضلاب و واکنش‌های شیمیایی کاربرد جدی‌تری پیدا کنند.

باغبانیان با بیان اینکه ظرفیت زیاد زئولیت‌ها در جذب آلاینده‌های کاتیونی زمینه استفاده از آنها را در فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب گسترش داده است، اظهار داشت: ارزان بودن، بی‌خطر بودن برای محیط زیست، قابل دسترس بودن و راندمان بالا محصولات می‌تواند از جمله موارد با اهمیت در انتخاب این کانی طبیعی به عنوان کاتالیزور باشد.

عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: در این کار تحقیقاتی از خاک معدنی سمنان به نام زئولیت کلینوپتیلولیت استفاده شد که پس از انجام روش مکانوشیمیایی به ذرات نانو تبدیل شد و پس از تایید اندازه ذرات آن با روش‌های مختلف دستگاهی به عنوان کاتالیزور مورد استفاده قرار گرفت.

استاد راهنما این پایان‌نامه کارشناسی ارشد با اشاره به مزایای این روش تصریح کرد: استفاده از نانوزئولیت به عنوان کاتالیزور غیرسمی و سازگار با محیط زیست، ارزان و قابل دسترس بودن کاتالیزور و استفاده از حلال آب به راحتی می‌تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

باغبانیان ادامه داد: مزایای دیگر این روش استفاده از سیستم کاتالیزوری سبز برای تهیه انواع مشتقات مختلف ترکیبات دارویی است که خواص ضد تومور و ضد سرطانی آن به تایید رسیده است.

وی در پایان یادآور شد: این کار تحقیقاتی مربوط به پایان‌نامه خانم رضایی است که با همکاری تشکریان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان استاد مشاور به انجام رسیده است.

انتهای‌پیام/86011/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول