اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد پیگیری ویژه طرح‌های مهم استان

مشکلات و راهکارهای تسریع در اجرای طرح فولاد سبزوار بررسی شد

با حضور استاندار خراسان رضوی و در پنجمین جلسه ستاد پیگیری ویژه طرح‌های مهم و محرک توسعه استان، روند اجرای طرح فولاد سبزوار مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات و راهکارهای تسریع در اجرای طرح فولاد سبزوار بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در این جلسه با اشاره به پیشرفت 31.10 درصدی این پروژه اظهار داشت: با توجه به تاخیر در اجرای طرح فولاد سبزوار نسبت به جدول زمان‌بندی، از سرمایه‌گذار و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تا منطبق بر شرح عملیات مندرج در برنامه دوره ساخت، نسبت به انجام تعهدات در توافقات صورت گرفته و تسریع در اجرا و بهره‌برداری از آن طی یک بازه زمانی مشخص منطقی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه واحد احیا 65.31 درصد، فولاد 8.42 درصد و پشتیبانی و ساختمان 19.34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با بهره‌برداری از این طرح برای 800 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی به محدودیت منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: از آن جا که 92 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی و تنها سه درصد مربوط به بخش صنعت است، باید با مدیریت بهینه منابع آبی با استفاده از روش‌های نوین آبیاری کشاورزی، بازچرخانی آب و تصفیه فاضلاب نسبت به تامین مورد نیاز صنعت اقدام کرد.

وی به چالش‌های فراروی طرح فولاد سبزوار در تامین آب، برق و گاز اشاره کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی و مساعدت دستگاه‌های خدمات‌رسان استان برای تامین منابع پایدار انرژی در منطقه از قبیل استفاده از پساب شهری شهرستان‌های مجاور طرح برای تامین آب، احداث نیروگاه محلی به منظور تولید برق مورد نیاز و اجرای خط انتقال گاز اقدام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 39 طرح فولادی در استان با ظرفیت 64.5 میلیون تن در حال اجراست، به تدوین طرح مطالعه فولاد خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: هرگونه توسعه در این صنعت مبتنی بر خروجی این مطالعات و بر اساس ظرفیت‌های موجود مناطق صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/2202/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول