اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در همایش «معضلات اعتیاد» مطرح شد

بصیرت؛ راهکاری ارزشمند برای پیشگیری از اعتیاد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران ‌گفت: پیشگیری از اعتیاد ‌میسر نیست مگر با آگاهی و بصیرت بالای جامعه نسبت به عوامل زیان‌بار آن، ‌که این مهم باید با تلاش همگان صورت گیرد.

بصیرت؛ راهکاری ارزشمند برای پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، علی شادمان بعدازظهر امروز در همایش شناخت معضلات اعتیاد در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به معضل اعتیاد در بین جوانان و سوء‌استفاده سوداگران مواد مخدر اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران مرکز پویای فکری جامعه یعنی جوانان را مورد هدف تخریبی خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از این امر میسر نیست مگر با آگاهی و بصیرت بالای جامعه نسبت به عوامل زیان‌بار آن در فرد و جامعه که این مهم باید با تلاش همگان صورت گیرد.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اشاره به اینکه امروز مواد مخدر به یک معضل جهانی تبدیل شده و 170 کشور را درگیر خود کرده است، یادآور شد: طبق آمارها 250 میلیون مصرف کننده انواع مواد مخدر در جهان وجود دارد و اعتیاد به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر و خطر جهانی محسوب می‌شود.

‌این مسئول تصریح کرد: سرمایه هنگفت در چرخه ترانزیت مواد مخدر سبب فعالیت 10 میلیون نفر در کشورهای مختلف در این زمینه شده است.

‌مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران علت افزایش جرایم را مصرف مواد اعتیادآور و نیاز به تامین آن خاطر‌نشان کرد و گفت: 80 درصد افرادی که مجرم شناخته می‌شوند مصرف‌کننده‌ مواد مخدر هستند و این خود باعث افزایش جرم در جامعه می‌شود.

 وی افزود: عملی شدن تئوری‌های پیش‌بینی شده، راه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان برای اطلاع‌رسانی و آگاهی خانواده‌ها و مراکز آموزشی نسبت به این مهم است.

 انتهای پیام/86013/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول