اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مشارکت‌های مردمی دانشگاه پزشکی کرمان‌ عنوان کرد

فعالیت 2 هزار و 540 داوطلب سلامت در ‌کرمان ‌

کارشناس جلب مشارکت‌های مردمی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 2 هزار و 540 داوطلب سلامت در مناطق شهری و روستایی استان کرمان فعالیت دارند.

فعالیت 2 هزار و 540 داوطلب سلامت در ‌کرمان ‌

ربابه عرب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 500 داوطلب شهری و روستایی و 40 داوطلب متخصص، 440 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی استان کرمان را پوشش می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد داوطلب در 87 مرکز بهداشتی درمانی شهری و 299 مرکز روستایی فعالیت دارند.

عرب‌پور با اشاره به ‌مناسبت 14 آذرماه روز داوطلب سلامت عنوان کرد: داوطلب سلامت شخصی است که به صورت افتخاری و رایگان با مراکز بهداشتی درمانی همکاری می‌کند و یک ویژگی مهم داوطلبان سلامت، داشتن روحیه همکاری، تعاون و علاقمندی به انجام فعالیت‌های مفید اجتماعی است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 160 هزار نفر داوطلب سلامت در مناطق شهری و روستایی سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

عرب‌پور گفت: داوطلبان متخصص، کارمندان سازمان‌ها و نهادهای دولتی هستند که بخشی از تخصص خود را از طریق آموزش به داوطلبان سلامت به کار می‌گیرند و با ارائه خدمات متفاوت به ارتقای کمی و کیفی برنامه داوطلبان کمک می‌کنند.

وی اذعان داشت: هر داوطلب سلامت با شرکت در کلاس‌های آموزشی که برای آنان برگزار می‌شود، حدود 50 خانوار را در یک محله ‌پوشش می‌دهد.

عرب‌پور گفت: یکی از وظایف مهم داوطلبان سلامت، یادگیری مفاهیم و مهارت‌های اولیه بهداشتی و انتقال آن به مردم و خانواده‌های زیر پوشش خود است.

‌وی افزود: داوطلب سلامت، خانواده‌های زیر پوشش خود را به مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی و دریافت خدمات ضروری مانند واکسیناسیون و بهداشت باروری تشویق می‌کند.

‌عرب‌پور خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی مادران در زمینه مسائل بهداشتی، فعال شدن خدمات بهداشتی در مناطق شهری و روستایی، سیاری و عشایری و توسعه خدمات بهداشتی درمانی با جلب مشارکت خانواده‌ها از مزایای وجود داوطلبان سلامت است.

‌وی عنوان کرد: فعالیت‌های داوطلبان سلامت هنگامی اثربخش است که همکاری تمام افراد جامعه و مشارکت خانواده‌ها را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول