اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هلال‌احمر کردستان خبر داد

استقرار 206 خانه داوطلب شهری و روستایی در کردستان

معاون امور داوطلبان حوزه جوانان هلال‌احمر کردستان از استقرار 206 خانه داوطلب شهری و روستایی در سطح این استان خبر داد.

استقرار 206 خانه داوطلب شهری و روستایی در کردستان

حمیدرضا سردارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: یک‌هزار مورد آموزش کمک‌های اولیه در طرح توسعه خانه داوطلب شهری و روستایی به منظور آموزش کمک‌های اولیه برای سوانح طبیعی، پیشگیری و آمادگی در برابر بروز حوادث انجام می‌شود.

به گفته وی، در این راستا هر نفر داوطلب با دریافت 35 ساعت آموزش می‌تواند در زمینه خدمات امداد و نجات و کمک‌های اولیه مهارت‌هایی را کسب نماید.

سردارزاده در خصوص اینکه در طول سال 20 کاروان سلامت به روستاها و شهرستان‌های دور افتاده اعزام می‌شوند خاطرنشان کرد: کاروان سلامت خدمات پزشکی اعم از تست خون، فشار خون و سایر بخش‌های دیگر را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

معاون امور داوطلبان به اجرای برنامه‌هایی که در سال جاری انجام شده است، اشاره کرد و گفت: در طرح همای رحمت تهیه بسته‌ها و کمک‌های غذایی برای نیازمندان به میزان 240 میلیون تومان کمک و توزیع شده و همچنین این بسته‌های غذایی توسط داوطلبان بین افراد نیازمند و قشر آسیب‌پذیر اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری طرح ملی فرشتگان رحمت به میزان 67 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط داوطلبان جمع‌‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در راستای مشارکت خیرین و داوطلبان برای تامین نیازمندی‌های خانواده‌های محروم و قشر آسیب‌پذیر برگزار شده است.

سردارزاده تصریح کرد: این طرح با هدف مشارکت بیشتر مردم در دستگیری از نیازمندان جامعه و جذب کمک‌های خیران انجام شد.

وی افزود: در سال‌جاری 2 هزار و 700 نفر از خیرین و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با هدف کمک به بیماران نیازمند، خون اهدا کرده‌اند.

سردارزاده در ادامه به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: مشارکت خیرین، نیکوکاران و داوطلبان در اجرای این طرح‌های بشردوستانه هلال‌احمر سازماندهی و کمک‌های مردمی جهت ارتقاء و حمایت از مستمندان جامعه و در نهایت همدلی با خانواده‌های نیازمند است.

معاون امور داوطلبان هلال‌احمر کردستان در پایان ضمن تقدیر از خدمات داوطلبانه خیرین و داوطلبان استان، اظهار کرد: هدف این سازمان تلاش برای تسکین آلام بشری، ارتباط انسان‌دوستانه و حمایت از زندگی و سلامت افراد نیازمند است.

انتهای پیام/79016/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول