اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز توانبخشی پروین شهرستان نور خواستار شد

مساعدت در پرداخت تسهیلات به مراکز توانبخشی

مدیر مرکز توانبخشی پروین شهرستان نور خواستار مساعدت در پرداخت تسهیلات به مراکز توانبخشی معلولان شد.

مساعدت در پرداخت تسهیلات به مراکز توانبخشی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، صبح امروز مسئولان شهرستان نور از مرکز توانبخشی پروین این شهرستان بازدید کردند.

مدیر این مرکز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز بیان داشت: مسئولان هر از چندگاه سری به این مراکز بزنند و به کارکنان آن از نظر معنوی روحیه بخشند.

ام‌البنین پروین در معرفی مرکز مدیریت خود گفت: این مرکز با انجام  امور توانبخشی و حرفه‌آموزی معلولان بالای 14 سال را زیر پوشش دارد و در حال حاضر به 40 معلول بالای 14 سال به صورت حضوری و به 200 معلول  نیز به صورت ویزیت در منزل خدمات می‌دهد.

وی افزود: تمامی خدمات این مرکز حتی غذا،سرویس ایاب و ذهاب و وسایل مورد نیاز معلولان به صورت رایگان است و هیچ هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود.

پروین درباره علت عدم دریافت شهریه از خانواده‌ها گفت: بیشتر این خانواده‌ها دو تا سه معلول در منزل دارند و از نظر مالی بسیار ضعیف هستند.

مدیر مرکز توانبخشی پروین با تاکید بر اینکه تمامی خدمات با انگیزه شخصی و دلی است، ابراز داشت: از مسئولان انتظار کمک داریم و حداقل انتظار تسهیل در پرداخت تسهیلات برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به معلولان است.

وی با اشاره به اینکه معلولان زیر پوشش آموزش‌پذیر هستند، اظهار داشت: این معلولان در معرق‌کاری، منبت، قالی‌بافی،موسیقی، تئاتر، ورزش پیشرفت خوبی داشتند و دست ساخته‌های آنان در نمایشگاه‌های مختلف استان در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.

پروین میزان یارانه پرداختی دولت و تعداد نفراتی را که شامل دریافت یارانه دولتی می‌شوند را بسیار ناچیز اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه این مرکز عنوان درجه یک را دارد سرانه پرداختی یارانه برای هر نفر 150 هزار تومان است که فقط  به 33 نفر تعلق می‌گیرد و این در حالی است که به دلیل طولانی بودن مسیر ایاب و ذهاب برخی از معلولان یک‌میلیون و 500 هزار تومان هزینه سرویس پرداخت می‌شود.

مدیر مرکز توانبخشی پروین در پایان با اشاره به مشکلات موجود در تهیه تجهیزات درمانی و تعادلی برای معلولان زیر پوشش خواستار مساعدت مسئولان شد.

انتهای پیام/86023/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول