اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد

شناسایی حدود 11 هزار معلول در آذربایجان غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: حدود 11 هزار معلول در آذربایجان غربی شناسایی شده است.

شناسایی حدود 11 هزار معلول در آذربایجان غربی

راضیه خدادوست امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال 91 بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار توانبخشی در آذربایجان غربی داشتیم که عمده خدمات و اکثر هزینه‌های مربوط پرداخت می‌شود.

وی ابراز داشت: یکی از مشکلاتی که در بحث حمایت‌های اجتماعی به معلولان مطرح بوده پایین بودن میزان مستمری این افراد است و در سال‌های گذشته به لحاظ اینکه تورم در جامعه کمتر بود محسوس نبود و در کنار آن خدمات دیگری نیز ارائه می‌شد.

خدادوست ادامه داد: امروز با توجه بالا بودن تورم مستمری که سازمان برای این عزیزان پرداخت می‌کند جوابگوی نیازهای افراد نبوده و کفاف نمی‌کند و سازمان بهزیستی به دنبال افزایش مستمری افراد است.

وی گسترش موضوع توانبخشی مبتنی بر جامعه را از خدمات سازمان بهزیستی عنوان کرد و متذکر شد: این موضوع از سال‌های گذشته آغاز شده و سازمان بهزیستی توفیق داشته که در همه روستاهای آذربایجان غربی معلولان را شناسایی کند.

خدادوست ادامه داد: هدف از خدمات ارائه شده این است که به جای اینکه معلول طی مسافت و مشکلات ایاب و ذهاب داشته باشد همکاران به محل زندگی افراد مراجعه و خدمات در منزل ارائه کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی حدود یک‌هزار و 441 روستا را شناسایی کرده، تصریح کرد: حدود 11 هزار معلول در آذربایجان غربی شناسایی و پذیرش شده و ارائه خدمات انجام می‌شود.

خدادوست یادآور شد: طرح دیگری که امسال برای نخستین بار موفق به اجرای آن خواهیم بود طرح مراقبت از معلولان در خانه بوده و این طرح در راستای این است که معلول را از خانواده منفک نکنیم و در این طرح خدمات و آموزش به خانواده ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: باید خود معلولان استعداد خود را ارتقا بدهند و خانواده‌ها نیز وضعیت معلولان را شناسایی کنند و در راستای شکوفا شدن استعداد عزیزان تلاش وافری داشته باشند.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول