اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه پلیس راه‌های هرمزگان خبر داد

راه‌اندازی پلیس راه روستایی در هرمزگان

فرمانده قرارگاه پلیس راه‌های هرمزگان ضمن انتقاد از ایرادهای غیر منصفانه برخی از مسئولان پیرامون فعالیت‌های قانونی این قرارگاه در مبحث کنترل موتورسیکلت‌ها، از راه‌اندازی پلیس راه روستایی در این استان خبر داد.

راه‌اندازی پلیس راه روستایی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی مجیدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر از استقرار 35 تیم موتورسوار در پاسگاه‌های انتظامی روستایی سطح استان خبر داد و گفت: در راستای توسعه نظارت و کنترل پلیس بر محورهای فرعی، پلیس راه روستایی با بهره‌گیری از تیم‌های تخصصی، در محورهای فرعی استان مستقر و تمامی وظایف پلیس در محورهای اصلی را انجام خواهد داد.

وی افزود: با توجه به اینکه 40 درصد تصادفات رانندگی در محورهای فرعی استان رخ می‌دهد، با راه‌اندازی پلیس راه روستایی از این پس افزایش برنامه‌های آموزشی و همچنین کنترل و نظارت در محورهای فرعی را خواهیم داشت.

این فرمانده انتظامی در ادامه ضمن گلایه از برخی مسئولانی که عملکرد پلیس را بدون ملاحظه موانع، محدودیت‌ها و همچنین نادیده گرفتن خدمات؛ زیر سئوال می‌برند، یادآور شد: با نظر به راهبرد کاهش حوادث و تلفات با ایجاد انضباط ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور، پلیس در گام نخست فرهنگ‌سازی، ارائه آموزش‌های اصولی را در برنامه کاری خود دارد سپس در گام‌های بعدی به سراغ اعمال قانون می‌رود، لذا این که گفته شود پلیس در کنترل محورها کوتاهی دارد امری خلاف واقع و کمال بی‌انصافی است.

وی در همین راستا با اشاره به اینکه پلیس راه در مدت هشت ماه امسال، آموزش چهره به چهره 172 هزار نفر ساعت را در برنامه اجرایی داشته است، خاطرنشان کرد: پلیس معتقد است آموزش و فرهنگ‌سازی باید بر اعمال قانون و جریمه مقدم باشد چرا که بدون برخورداری از فرهنگ صحیح رانندگی و قانون‌گرایی نمی‌توان به تاثیر اعمال قانون امیدوار بود.

به گفته مجیدزاده، در این راستا مسئولان باید با درک صحیح از موانع و محدودیت‌ها و همچنین کم‌رنگ بودن فرهنگ صحیح رانندگی در راستای برنامه‌های پلیس یار و همراه باشند نه اینکه صرفا منتقد باشند و خدمات شبانه‌روزی پرسنل زحمت‌کش پلیس را در طول راه‌ها نبینند.

مجیدزاده با بیان اینکه توسعه برنامه‌های آموزشی در مدارس، مساجد و محلات با جدیت ادامه دارد از آموزش قریب 5 هزار دانش‌آموز و رانندگان ناوگان حمل و نقل باری و مسافری خبر داد و گفت: اگر چه پلیس راه استان هرمزگان با وجود گستره راه‌ها به طول 9 هزار کیلومتر، شرایط سخت آب و هوایی و از همه مهم‌تر جایگاه هرمزگان در صنعت حمل و نقل، با محدودیت‌های زیادی روبروست اما همه توان خود را به کار گرفته است که با ارتقای فرهنگ رانندگی از آمار سوانح جاده‌ای کاسته شود.

مرگ 300 نفر در تصادفات جاده‌ای هرمزگان

علی مجیدزاده در ادامه با اشاره به آمار کنترل و اعمال قانون پلیس یادآور شد: هر چند جریمه هدف نیست اما در مدت هشت ماه امسال 141 هزار و 474 دستگاه خودرو به علت سرعت غیرمجاز و 20 هزار و 109 خودرو نیز به علت سبقت غیرمجاز در جاده‌های استان توسط پلیس راه اعمال قانون شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 9 هزار و 421 موتورسیکلت به علت تخلف از جمله فقدان کلاه ایمنی توقیف شده است که در مجموع 524 هزار و 313 برگ جریمه به ارزش 196 میلیارد ریال صادر شده است.

فرمانده قرارگاه پلیس راه‌های هرمزگان در ادامه همچنین با اشاره به آمار سوانح جاده‌ای و میزان تلفات رانندگی در این استان بیان داشت: در این مدت یک‌هزار و 291 مورد تصادف فوتی و جرحی رخ داده است که این شاخص نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

مجیدزاده با بیان اینکه امسال تاکنون به نسبت سال گذشته 9 درصد در آمار تلفات جاده‌ای کاهش داشته‌ایم میزان تصادفات منجر به فوت را 226 فقره اعلام کرد و گفت: در این تصادفات 301 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

فرمانده قرارگاه پلیس راه‌های استان هرمزگان میزان تصادفات جرحی را نیز 948 فقره اعلام کرد که طی آن یک‌هزار و 890 نفر مجروح شده‌اند.

وی همچنین از ضبط 278 فقره گواهینامه در مدت مذکور خبر داد و گفت: این گواهینامه‌ها به دلیل تصادفات فوتی و جرحی و همچنین نمره منفی بیش از 30، ضبط شده است.

مجیدزاده از توقیف 948 دستگاه خودرو به دلیل خلافی بالای یک میلیون در استان طی هشت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: 650 دستگاه خودرو نیز به دلیل انجام رفتارهای مخاطره آمیز رانندگی توقیف است.

وی از انجام تست اعتیاد رانندگان به عنوان بخش دیگری از عملکرد پلیس یاد کرد و بیان داشت: در این مدت از بین انتخاب‌های رندمی، تست 174 نفر در مرحله اول مثبت و 154 نفر نیز منفی بوده است.

این فرمانده انتظامی در پایان با اشاره به این که بیشترین عامل تصادفات عدم توجه به جلو بوده است، گفت: محورهای غرب استان با 35 درصد (از کل تصادفات واقع شده در سطح استان) دارای بیشترین آمار تصادفات و محور شمال استان نیز با 35 درصد دارای بیشترین شدت تصادفات است.

انتهای پیام/88007/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول