اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه خراسان شمالی:

38 تیم برای طرح زمستانی خراسان شمالی ساماندهی شد

رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: 38 تیم برای طرح زمستانی این استان ساماندهی شده که افزون بر این 10 تیم نیز از سایر نیروها در طرح زمستانی پلیس راه مشارکت دارند.

38 تیم برای طرح زمستانی خراسان شمالی ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلامحسین علی‌حسین‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه  38 تیم برای طرح زمستانی این استان ساماندهی شده که افزون بر این 10 تیم نیز از سایر نیروها در طرح زمستانی پلیس راه مشارکت دارند، گفت: این تیم‌ها در قالب ثابت، سیار و نظارتی هستند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی اظهار داشت: 95 نفر در طول شبانه روز در اجرای این طرح مشارکت داشته که در مجموع 6 هزار و 850 نفر در طول این طرح به کارگیری می‌شوند.

وی زمان اجرای طرح زمستانی پلیس راه در محورهای خراسان شمالی را از 20 آذر ماه امسال آغاز می‌شود، گفت: این طرح به مدت سه ماه در محورهای استان به اجرا در خواهد آمد.

علی‌حسین‌زاده با تاکید بر استفاده رانندگان وسائط نقلیه از تجهیزات ایمنی و زمستانی به ویژه زنجیر چرخ افزود: پلیس با رانندگان وسیله نقلیه که زنجیر چرخ نداشته باشند برخورد قانونی خواهد داشت.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد تا نسبت به کنترل و رفع نقص فنی، معاینه فنی و از سالم‌بودن وسیله نقلیه اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی نداشتن زنجیر چرخ، برف پاک کن خودرو و تردد با لاستیک‌های بدون عاج در طرح زمستانی را به منزله نقص فنی خواند و گفت: پلیس در این زمینه اعمال قانون خواهد کرد.

* 71 درصد تصادفات فوتی سر صحنه مربوط به محورهای اصلی است

علی‌حسین‌زاده با اشاره به آمار امسال پلیس راه خراسان شمالی گفت: بر اساس این آمار 71 درصد تصادفات فوتی سر صحنه در محورهای اصلی استان رخ می‌دهد.

وی همچنین 29 درصد از تصادفات فوتی سر صحنه استان را مربوط به جاده‌های فرعی عنوان کرد و گفت: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی تأثیر بسزایی در کاهش تلفات رانندگی جاده‌ای دارد.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی همچنین میزان تصادفات منجر به جرح در جاده‌های اصلی استان را 46 درصد و در جاده‌های فرعی را 54 درصد برشمرد.

به گفته وی، طی امسال بیشترین تصادفات در محورهای فرعی و روستایی در ساعات 10 صبح تا 18 بعد از ظهر روی داده است.

علی‌حسین‌زاده همچنین در مورد بیشترین تصادفات منجر به فوت در طول محورهای ارتباطی این استان هم اظهار کرد: محور چمن‌بید به مینودشت و چمن‌بید به آشخانه بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را در همین مدت دارد.

وی یکی از علت‌های اصلی وقوع تصادفات فوتی در این محور را دو طرفه بودن و کم عرض بودن این محور پرتردد ارتباطی دانست.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی همچنین بیشترین تصادفات را مربوط به خودروهای سواری عنوان کرد و گفت: این تصادفات عمدتاً در صفر تا پنج کیلومتری شهرها روی داده است.

* کاهش 24 درصدی تصادفات منجر به فوت در خراسان شمالی

وی همچنین از کاهش 24 درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم خبر داد.

علی‌حسین‌زاده انحراف و تجاوز به چپ را عامل بیشترین تصادفات در استان دانست و گفت: تصادفات رخ به رخ بیشتر در محور بجنورد به جنگل گلستان طی این مدت رخ داده است.

* برخورد با 111 هزار وسیله نقلیه خاطی در محورهای خراسان شمالی

رئیس پلیس راه خراسان شمالی اضافه کرد: طی امسال تاکنون همچنین پلیس راه با 111 هزار وسیله نقلیه به خاطر سرعت غیرمجاز برخورد کرده است.

وی همچنین شمار برخوردهای پلیس با خودروهای خاطی و اعمال قانون به خاطر نبستن کمربند ایمنی در همین مدت را 72 هزار مورد عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول