اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان خبر داد

توقیف سرویس مهد کودک با 24 سرنشین اضافه در گرگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان گفت: تاکسی ون که 34 نفر از پرسنل و کودکان مهد کودکی در گرگان را سرویس‎دهی می‎کرد به علت سوار کردن سرنشین اضافه توسط پلیس توقیف و اعمال قانون شد.

توقیف سرویس مهد کودک با 24 سرنشین اضافه در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی پلیس استان گلستان، علی‌اصغر مهری با اشاره به اینکه رانندگان حمل و نقل شهری حق خدمات‎دهی به دانش‎آموزان را ندارند‌، اظهار داشت: روز گذشته تاکسی "ون" با سوار کردن 34 نفر از کودکان مهد کودک که در حال سرویس‎دهی بود متوقف و اعمال قانون شد.

وی سوار کردن 24 سرنشین اضافه، نبستن کمربند ایمنی سرنشین ردیف جلو و غیرمجاز بودن سرویس‎دهی به لحاظ تاکسی شهری بودن را از جمله تخلفات راننده عنوان کرد و افزود: راننده ضمن اعمال قانون با تشکیل پرونده به کمیته انضباطی تاکسیرانی معرفی شد.

مهری همچنین گفت: انتقال کودکان بدین شکل می‎تواند بر اثر وقوع یک حادثه ناگهانی تبدیل به یک فاجعه عظیم ترافیکی شود.

وی اذعان داشت: پلیس ضمن نظارت جدی بر فعالیت خودروهای مجاز سرویس مدارس، با فعالیت غیرمجاز در این حوزه به شدت برخورد می‌کند و برابر مقررات راهنمایی و رانندگی اعمال قانون خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان ضمن تأکید بر نظارت خانواده‎ها بر سرویس مدارس فرزندانشان گفت: خانواده‎ها در خصوص انتخاب سرویس مدارس حتی‎الامکان راننده‎ای را انتخاب کنند که تجربه رانندگی بیشتری دارد، عجول نبوده و برابر ظرفیت خودرو به دانش‌آموز سرویس‎دهی می‎دهد.

وی خطاب به رانندگان گفت: تصور نکنید که هر چه تعداد قرارداد والدین با شما برای سرویس‎دهی بیشتر باشد، صرفه‎جویی اقتصادی کرده‎اید بنابراین سعی نکنید با قرار دادن تعداد بیشتری از دانش‎آموزان در یک خودروی سواری جان آنها را به خطر بیندازید.

انتهای پیام/2307/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول