اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال افزایش آلاینده‌های جوی آغاز شد

اجرای طرح جمع‌آوری خودروهای آلاینده و دودزا در البرز

به دنبال افزایش آلودگی هوا در استان‌های کشور و همچنین البرز، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی این استان از جمع‌آوری خودروهای آلاینده و دودزا خبر داد.

اجرای طرح جمع‌آوری خودروهای آلاینده و دودزا در البرز

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلاتی که ساکنان شهرهای بزرگ مانند کلانشهر کرج را رنج می‌دهد، بحث آلودگی هوا است.

وی تصریح کرد: بر اساس نظرات کارشناسان یکی از دلایل آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی، افزایش استفاده از خودرو است و متاسفانه شاهد هستیم که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت افزایش استفاده از وسائل نقلیه شخصی به عنوان یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا قلمداد می‌شود.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: این آلودگی هوا به صورتی است که پلیس در برخی از مناطق از جمله پایتخت مجبور می‌شود که طرح‌هایی را برای محدود کردن استفاده از وسائل نقلیه شخصی مانند طرح زوج و فرد، اجرا کند.

شریفی گفت: این در حالی است که اگر فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه صورت گرفته و مردم تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شوند، بخش مهمی از مشکلات مربوط به آلودگی هوا و همچنین ترافیک سنگین در معابر اصلی کلانشهرها برطرف می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه کرج یکی از شهرهای آلوده کشور به شمار می‌آید، آیا راهنمایی و رانندگی طرح‌هایی در این زمینه دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه ترویج استفاده از وسائل نقلیه عمومی باید نهادهای دیگر ورود کرده و با افزایش امکانات و زیرساخت‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی مردم را به عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی تشویق کنند.

شریفی ادامه داد: وظیفه‌ای که راهنمایی و رانندگی در این حوزه دارد، برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا است و طبق قانون پلیس می‌تواند از تردد خودروهایی که دارای نقص فنی هستند، جلوگیری کند.

*برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در البرز

وی افزود: با توجه به اینکه هفته گذشته چند روز هوای شهرستان کرج به شرایط هشدار رسید، راهنمایی و رانندگی طرح برخورد و جمع‌آوری خودروهای دودزا را در دستور کار قرار داد.

شریفی اظهار داشت: این طرح با جدیت از ابتدای هفته جاری آغاز و در صورت مشاهده خودروهای دودزا ماموران راهنمایی و رانندگی ضمن توقف و اعمال قانون، خودروی فوق را به پارکینگ منتقل کرده و تا زمانی که نقص فنی برطرف نشود، از تردد آن در سطح شهر جلوگیری می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد: همچنین در این هفته ماموران راهنمایی و رانندگی اقدام به کنترل معاینه فنی خودروها کرده و در صورتی که خودرویی فاقد معاینه فنی باشد، اعمال قانون خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول