اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه بناهای پیش‌ساخته بتنی اصفهان مطرح کرد

صدور شناسنامه ساختمان راه‌ حل نهایی برای کنترل مصالح ساختمانی

رئیس اتحادیه بناهای پیش‌ساخته بتنی استان اصفهان گفت: در شرایط کنونی صدور شناسنامه ساختمان راه حل نهایی برای کنترل مصالح ساختمان‌ها است.

صدور شناسنامه ساختمان راه‌ حل نهایی برای کنترل مصالح ساختمانی

مهدی بکائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت صنعت بتن در استان اصفهان اظهار کرد: اداره استاندارد و سازمان نظام مهندسی به خوبی عمل نمی‌کنند و می‌توانند بسیار بهتر از این‌ها باشند.

وی ادامه داد: اداره استاندارد مدیریت خوبی دارد، اما پرسنل کافی در اختیار این اداره نیست تا کمک کند که کنترل نهایی بیشتری بر روی محصولات انجام شود.

رئیس اتحادیه بناهای پیش‌ساخته بتنی اصفهان افزود: متأسفانه کنترل نهایی که از ملزومات است، متولی خاصی ندارد و سبب می‌شود گاهی مشکلاتی در محصولات ایجاد شود که از لحاظ کیفیت مناسب نیستند.

وی تاکید کرد: هم اکنون تعامل ضعیفی میان اداره استاندارد، سازمان نظام مهندسی و انجمن بتن استان اصفهان وجود دارد که می‌طلبد در این زمینه همکاری‌ها افزایش یابد.

* کنترل بتن باید متولی خاصی داشته باشد

بکائی تصریح کرد: سازمان استاندارد برای اینکه کنترل مناسبی بر روی محصولات داشته باشد، به 50 مهندس نیاز دارد، اما بودجه کافی در اختیار نیست، بنابراین، این کار از عهده سازمان نظام مهندسی بر نمی‌آید، تنها سازمان نظام مهندسی می‌تواند این اقدام را انجام دهد و در این زمینه همکاری خوبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: کنترل بتن باید متولی خاصی داشته باشد تا بتوانیم این صنعت را به بالاترین کیفیت خود برسانیم.

این عضو انجمن بتن ایران اضافه کرد: راه حل نهایی برای کنترل مصالح ساختمان صدور شناسنامه ساختمان است.

وی یادآور شد: همان‌گونه که به نمای ساختمان رسیدگی می‌شود، لازم است به مصالح ساختمان نیز رسیدگی و از لحاظ کیفیت بررسی شوند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/63015/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول