اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان مطرح کرد

ضرورت تشدید نظارت بر کیفیت و استانداردسازی مصالح ساختمانی در کردستان

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان گفت: برای ارتقای سطح کمی و کیفی طرح‌های عمرانی و زیربنایی، تشدید نظارت بر نحوه کیفیت مصالح ساختمانی در کردستان ضروری است.

ضرورت تشدید نظارت بر کیفیت و استانداردسازی مصالح ساختمانی در کردستان

حشمت صیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: باید در همه زمینه‌های بخش تولید، مصالح ساختمانی به وِیژه در بخش تولید شن و ماسه مورد نیاز طرح‌های عمرانی و زیربنایی استان مباحث استانداردسازی و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه برای افزایش کیفیت محصولات در اولویت برنامه‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در این بخش قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دفتر فنی استانداری با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان کردستان با اجرای طرح‌های نظارتی و مستمر کنترل دقیقی بر فرآیند تولید و عرضه مواد اولیه و مصالح  ساختمانی توسط واحدهای تولیدی در سطح استان به عمل می‌آورد.

صیدی خاطرنشان کرد: در این راستا اخیراً با اعلام قانون جدید معادن، مسئولیت امورات مربوط به برخی معادن از جمله شن و ماسه رودخانه‌ای و خاک رس که تاکنون طبق ماده 66 قانون بودجه مصوب سال 63 که برعهده دفاتر فنی استانداری‌ها قرار داشت، به ادارات صنعت، معدن و تجارت واگذار شده که امیدواریم با همکاری تنگاتنگ و مستمر تمامی دستگاه‌های اجرایی شاهد اعمال نظارت‌های کافی در بخش تولید مصالح ساختمانی به وِیژه شن و ماسه با کیفیت مطلوب در سطح استان باشیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان ابراز داشت: همه دستگاه‌های اجرایی و متولی در بحث نظارت و کنترل بر نحوه تولید مصالح ساختمانی در استان باید با تشدید نظارت‌های خود در بخش تولید مصالح ساختمانی زمینه افزایش طول عمر طرح‌های عمرانی در استان را فراهم کرده و موجب ارتقا سطح ایمنی و کیفیت بهتر طرح‌ها شوند.

صیدی تصریح کرد: با تاکیدات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و در جلسه هیئت رسیدگی به امورات معادن شن و ماسه رودخانه‌ای و خاک رس، تشکیل شورای سیاستگذاری امورات معادن شن و ماسه استان  با هدف ساماندهی در نحوه واگذاری معادن به افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، اولویت صدور مجوز بهره‌برداری و برداشت از معادن شن و ماسه استان برای طرح‌ها و  پروژه‌های عمرانی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های تابعه استان خواهد بود.

انتهای پیام/79001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول