اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

تولید 70 درصد مصالح ساختمانی همدان در نهاوند

فرماندار نهاوند گفت: بیش از 70 درصد مصالح ساختمانی استان همدان در نهاوند تولید می‌شود.

تولید 70 درصد مصالح ساختمانی همدان در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مجتبی مولوی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات صنعتگران و مالکان معادن نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند به لحاظ داشتن معادن و ذخائر فراوان و انواع سنگ‌های دولومیت به قطب تولید این محصول در استان و در غرب کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به استخراج سالانه بیش از یک میلیون تن انواع ذخائر معدنی مثل شن، ماسه، سنگ‌های دولومیت، لاشه‌های سنگ و ... افزود: ارزش ریالی این تولیدات سالانه بیش از 120 میلیارد ریال است.

فرماندار نهاوند ادامه داد: در صورتی که سرمایه‌گذاری میل و رغبتی برای افزایش میزان تولیدات داشته باشند، می‌توانند ضمن هماهنگی با ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط مانند محیط زیست و منابع طبیعی اقدامات شایسته برای افزایش تولید و در نهایت بالا بردن اشتغال انجام دهند.

وی با اشاره به وجود چندین طرح تولیدی، صنعتی در نهاوند که دارای ارزش ملی هستند، افزود: یکی از این طرح‌ها تولید ماست، ایجاد چندین کارخانه بزرگ ساخت قطعات خودرو وابسته به ایران‌خودرو و سایپا و کارخانه استحصال منیزیم از سنگ دولومیت است.

مولوی ادامه داد: این کارخانجات در صورت راه‌اندازی قادر هستند در فازهای اول برای بیش از 2 هزار نفر شغل پایدار مستقیم ایجاد کنند.

وی با اشاره به فعالیت 31 معدن فعال در حوزه استحفاظی نهاوند گفت: تعداد 9 معدن دیگر نیز در شرف بهره‌برداری هستند که تا پایان سال به 40 معدن فعال افزایش خواهد یافت.

فرماندار نهاوند افزود: در هفت ماه امسال 67 درصد تعهد ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن محقق شده که در صورت فعالیت بیشتر صنایع و معادن این شهرستان، تا پایان بهمن ماه امسال به صد در صد اجرای تعهد اشتغال می‌رسد.

انتهای پیام/89016/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول