اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی البرز خبر داد

اجرای برنامه‌های ویژه برای افزایش جذب گردشگر در البرز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: برای توسعه صنعت گردشگری در این استان نیازمند برنامه‌ریزی جدی هستیم که این امر در دستور کار قرار دارد.

اجرای برنامه‌های ویژه برای افزایش جذب گردشگر در البرز

احمد ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری برخوردار است که متاسفانه به خوبی از این استعدادها برای جذب گردشگر داخلی و خارجی در گذشته استفاده نشده بود.

وی تصریح کرد: این استان دارای جاذبه‌های متعدد باستانی، معنوی، تاریخی و طبیعی است که برخی از آنها در کشور و حتی منطقه منحصر به فرد هستند.

به گفته‌ی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز یکی از مهم‌ترین این جاذبه‌ها جاده چالوس و سد کرج است که سالانه صدها هزار نفر از این مناطق بازدید می‌کنند.

ترکاشوند افزود: حال این پرسش مطرح می‌شود که وجود این جاذبه‌های گردشگری چه تاثیری در رشد و توسعه استان البرز داشته و آیا توانسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های فوق نسبت به افزایش جذب گردشگر داخلی و خارجی موفق باشیم؟

وی تصریح کرد: به طور قطع با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی که در این حوزه وجود دارد، باید آمار جذب گردشگر داخلی و خارجی بیش از امروز باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه این اداره چه برنامه‌هایی برای توسعه صنعت گردشگری دارد، گفت: در دوره مدیریت جدید تلاش داریم تا در چند حوزه برنامه‌ریزی کارشناسی و علمی انجام داده و آنها را به موازات هم به پیش ببریم.

ترکاشوند افزود: یکی از مهمترین نیازهای استان البرز معرفی جاذبه‌های گردشگری آن است و باید با همکاری و تعامل نهادهای متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌ها، توانمندی‌های استان به درستی به مردم معرفی شود.

وی بیان داشت: نباید اینگونه تصور شود که استان البرز تنها چند منطقه گردشگری مانند جاده چالوس و سد کرج و یا منابع طبیعی طالقان و کردان را دارد و اگر به درستی در این حوزه برنامه‌ریزی کنیم، ده‌ها جاذبه منحصر به فرد گردشگری استان به اطلاع مردم خواهد رسید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز گفت: برنامه‌ دیگری که در این زمینه در دست اجرا است، آموزش موسسات گردشگری و واحدهای صنفی مرتبط با این حوزه است.

ترکاشوند ادامه داد: در این راستا کارگاه‌ها و پروژه‌های مختلف آموزشی ویژه مدیران و کارکنان مراکز گردشگری در استان البرز پیش‌بینی شده که یکی از دوره‌های آموزشی در هفته گذشته با حضور مدیران و کارکنان مراکز فوق برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی استان برنامه‌ریزی لازم برای تداوم این دوره‌های آموزشی را در دستور کار دارد.

این مسئول متذکر شد: به طور قطع با معرفی صحیح جاذبه‌های گردشگری استان و همچنین بهره‌مندی از موسسات توانمند در این حوزه، می‌توانم صنعت توریست استان البرز را به صورت چشم‌گیری توسعه داده و از آن برای توسعه استان استفاده کنیم.

ترکاشوند در پایان اذعان داشت: تحقق این برنامه‌ها نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف و همچنین رسانه‌ها است که امیدواریم در این دوره شاهد افزایش همکاری‌ها برای توسعه صنعت گردشگری البرز باشیم.

انتهای پیام/2302/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول