اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس:

نهضت جنگل ریشه در دین دارد

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: نهضت جنگل و قیام میرزا کوچک ریشه در دین مبین اسلام دارد.

نهضت جنگل ریشه در دین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حمیدرضا خصوصی‌ثانی عصر امروز در همایش نهضت جنگل در این شهرستان، مظلومیت و پایمردی میرزا کوچک و یارانش را برای همیشه تاریخ در اذهان مردم ماندگار خواند و تصریح کرد: کسانی که برای حفظ خاک و میهن با افکار بلند و اخلاص گام برمی‌دارند مورد احترام هستند.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی درس گرفته مکتب عشق حسینی (ع) است، ادامه داد: میرزا کوچک درس آزادگی و دلاورمردی را در مکتب دین و نزد استادان برجسته دینی آموخته بود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، میرزای جنگلی را روحانی ارزشمندی دانست و افزود: میرزا وقتی دید لباس روحانیت برای توقف استبداد کافی نیست، شجاعانه لباس رزم بر تن کرد.

خصوصی‌ثانی با اشاره به دوران ورود میرزا کوچک در گیلان، یادآور شد: در آن زمان خشم روس‌ها و اوضاع آشفته گیلان به دلیل خیانت مدعیان دروغین، اراده میرزا را برای مقاومت و ایستادگی مضاعف کرد.

وی اضافه کرد: میرزا کوچک با شعار انقلاب‌خواهی و برچیدن نظام استبدادی وارد گیلان شد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه میرزا به دلیل مخالفت با حکم دیکتاتوری و برای آزادی‌خواهی به جنگل‌های گیلان پناه برد، تصریح کرد: هجمه روس‌ها، خیانت انگلیس‌ها و نفاق خودفروختگان داخلی راه‌های رسیدن به آزادی را برای میرزا تنگ می‌کرد.

وی ریشه‌های مقاومت و ایستادگی میرزا کوچک را مقدس ذکر کرد و گفت: نهضت جنگل و قیام میرزا کوچک ریشه در دین و دینداری دارد.  

خصوصی‌ثانی، تفکر جنگلی‌ها را به سبب دفاع از ارزش‌ها و تمامیت ارضی از سرمایه‌های کم نظیر تاریخ معاصر عنوان کرد و تأکید کرد: خون میرزا کوچک جنگلی و یاران وفادارش همواره در رگ‌های ایرانیان در جریان بوده و نسل کنونی میراث‌دار آن است.

به گفته این مسئول ترویج و گسترش ایثار و استواری شخصیت‌های برجسته ایران مانند میرزا کوچک موجب ترس و وحشت دشمنان از مقاومت و پایمردی این ملت می‌شود.

وی متذکر شد: ملت ایران با اعتقاد به دفاع از دین، ولایت و تمامیت ارضی تا پای جان ایستاده و هرگز تسلیم دشمنان نمی‌شود.

انتهای پیام /84003/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول