اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام رئیس جمهور به یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی

میرزا کوچک نشان داد ایرانیان خرمن وجود هر متجاوزی را آتش می‌زنند

رئیس جمهور گفت: میرزا کوچک آتشی افروخت تا نشان دهد ایرانیان غیور خرمن وجود هر بیگانه متجاوزی را آتش می‌زنند.

میرزا کوچک نشان داد ایرانیان خرمن وجود هر متجاوزی را آتش می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیام حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی در یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و 150 شهید طلبه و روحانی گیلان توسط وزیر اطلاعات قرائت شد.

روحانی در پیام خود اظهار کرد: تاریخ گلگون سرزمین ایران همواره ستارگانی را در آسمان درخشان خود آفریده است که هر یک بخشی از هویت ملت ایران را شکل داده است.

وی ادامه داد: امیدی که امروز در دل داریم امید به آینده و پیشرفت و شکوفایی و پاسداشت هویت و امید به بالندگی نسل‌ها بر این خاک را رقم زده‌اند.

رئیس جمهور در ادامه پیام خود ذکر کرده است: شهدایی که جان بر کف گذاشتند تا فراسوی مرزها جای گیریم گاه بر استبداد داخلی خروشیدند و زمانی دیگر تن و جان خود را در برابر شمشیر و گلوله اهریمن خارجی سپر امنیت، هویت و کیان ایران و ایرانی قرار دادند.

وی میرزا کوچک خان را یکی از ستارگان درخشان نامید و تصریح کرد: میرزا کوچک نمادی از شخصیت اسطوره‌ای است که برای دفاع از کیان کشور دست به اسلحه برد.

روحانی افزود: میرزا درس دین آموخته بود تا پیش از این سرمای جنگل جانش را بستاند و سوختن سینه همراهانش با گلوله دشمن داخلی و خارجی را به چشم دیده بود اما سینه‌اش آنگاه به درد آمد که با چشم خود دید مجلس مشروطه، خانه ملت و امید حاکمیت را به توپ بستند و پیش از اینکه سرمای جنگل او را از پای درآورد، لگدکوب شدن ملک وطن زیر پای بیگانه دردی جانکاه بر دلش نشانده بود.

وی گفت: میرزا کوچک آتشی افروخت تا نشان دهد ایرانیان غیور خرمن وجود هر بیگانه متجاوزی را آتش می‌زنند و کوچک‌خان قهرمان تاریخ پرماجرای ایران نمادی از پایمردی در برابر دو تهدید بزرگ بود، استبداد و استعمار، که همواره تاریخ ما را تهدید کرده‌اند و میرزا کوچک خان نماد تکیه مردم بر ایستادن در برابر بی‌عدالتی و از خودگذشتگی به خاطر مردم بود.

رئیس جمهور بزرگداشت میرزا کوچک را تلاشی برای زنده نگه‌داشتن روح دینداری برای آزادگی، مبارزه برای عدالت، مقاومت در برابر بیگانه، پاسداشت ایثار و رادمردی برای زندگی شرافتمندانه دانست.

وی در پایان پیام خود خاطرنشان کرد: اینجانب سالروز شهادت این شهید دین و وطن را گرامی داشته و همراه با تمام مردم این سرزمین به ویژه مردان و زنان زادگاهش گیلان سبز خاطره‌ او را زنده نگه داشته و به روح بزرگ او درود می‌فرستیم. 

انتهای پیام/84001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول