اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خبر داد

برگزاری همایش میرزا کوچک جنگلی در صومعه سرا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا از برگزاری همایش میرزا کوچک جنگلی در روز 12 آذرماه جاری در این شهرستان خبر داد.

برگزاری همایش میرزا کوچک جنگلی در صومعه سرا

سید محمود رزمگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با گرامیداشت یاد و خاطره میرزای جنگلی، اظهار کرد: میرزا کوچک نمادی از مقاومت، ایثار و دلاورمردی است.

وی هدف میرزا کوچک از مقابله شجاعانه در برابر متجاوزان را جلوگیری از تجاوز دشمنان و کوتاه کردن دست بیگانگان و وطن‌فروشان از خاک کشور عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه قیام نهضت جنگل برگرفته از قیام امام حسین (ع) در واقعه عاشورا بود، یادآور شد: اجرای احکام دین و حق‌گرایی از دیگر اهداف قیام نهضت جنگل بود.

وی آشنایی به فلسفه قیام نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک را مهم خواند و متذکر شد: نسل کنونی جامعه باید بیش از گذشته از فلسفه قیام و مبارزه جنگلی‌ها آگاه شوند. رزمگیر، نهضت جنگل را دارای زوایای پنهان و آشکار در راستای جلوگیری از تکرار پیامدهای منفی آن دانست.

وی از برپایی همایش میرزا کوچک جنگلی در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این همایش صبح روز 12 آذر جاری در مجتمع فارابی صومعه‌سرا برگزار می‌شود. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا به برنامه‌های جانبی همایش گرامیداشت شهید روحانی میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی از اسناد تاریخی دوره نهضت جنگل همراه با آثاری مربوط به هنرمندان صومعه‌سرا در حاشیه این همایش برپا می‌شود.

وی اجرای سرود و نمایش با همکاری گروه نمایشی «روزنه آبی» صومعه‌سرا، شعرخوانی و سخنرانی پیرامون بررسی نقش میرزا کوچک و قیام نهضت جنگل در دوره معاصر را از دیگر برنامه‌های همایش گرامیداشت روحانی مبارز جنگل ذکر کرد.

انتهای پیام/84003 /ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول