اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

نمایش تمبر یادبود میرزا کوچک در صومعه‌سرا

نخستین نمایشگاه اسناد تاریخی، عکس‌ها و تمبر یادبود میرزا کوچک جنگلی در صومعه‌سرا گشایش یافت.

نمایش تمبر یادبود میرزا کوچک در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مسئول نمایشگاه‌های خانه میرزا کوچک خان در گیلان عصر امروز در مراسم بازگشایی نمایشگاه مذکور اظهار کرد: نمایشگاه میرزا کوچک برای نخستین بار در صومعه‌سرا به نمایش عموم گذاشته شده است.

مهران اشراقی با اشاره به آثار به نمایش درآمده نمایشگاه میرزا کوچک در صومعه‌سرا افزود: نمایشگاه در دو بخش نمایش عکس‌هایی از چهره میرزا و یارانش و اسناد تاریخی گشایش یافته است.

وی با بیان اینکه اعلامیه‌ها، اخطاریه و تلگراف‌های دوره نهضت جنگل به صورت مداوم در نمایشگاه میرزا کوچک صومعه‌سرا به نمایش درآمده است، گفت: این تلگراف‌ها دولتی بوده و متشکل از اطلاعات رمزدار دوره نهضت جنگل است.

مسئول نمایشگاه‌های خانه میرزا در گیلان از نگارش و چاپ 30 جلد کتاب درباره قیام و شخصیت میرزا کوچک خبر داد.

به گفته وی، تمام این کتاب‌ها همراه با ادوات جنگی و نظامی برای آشنایی و میزان اطلاع مردم در نهمین همایش سردار جنگل در صومعه‌سرا نمایش داده شده است.

اشراقی یادآور شد: تمام آثار و اسناد جدید جمع‌آوری شده خانه میرزا به صورت مداوم هر ماه برای مشتاقان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور از مهران اشراقی مسئول نمایشگاه‌های خانه میرزا در گیلان به دلیل جمع‌آوری منظم آثار دوره نهضت جنگل و میرزا کوچک و برپایی نمایشگاه میرزا کوچک در صومعه‌سرا قدردانی شد.

انتهای پیام/84003/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول