اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان:

صادرات ایران به عراق 2 برابر شده است

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: میزان صادرات ایران به عراق طی هشت ماه گذشته سال‌جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

صادرات ایران به عراق 2 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امین غفاری‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش انجمن صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و گروه تجاری استان اربیل عراق اظهار داشت: کرمان بزرگترین استان در ایران است و پنجمین استان صادرکننده در کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته یک میلیارد و 130 میلیون دلار صادرات از استان کرمان داشته‌ایم، بیان کرد: این صادرات شامل محصولات نفتی و پتروشیمی نیست و ما در استان کرمان کالاهای غیرنفتی را تولید و عرضه می‌کنیم.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به ترکیب صادرات این خطه تصریح کرد: 80 درصد صادرات استان کرمان شامل محصولات کشاورزی و 20 درصد مربوط به حوزه صنعت و معدن بوده است.

غفاری‌نژاد با اشاره به اینکه 75 درصد صادرات استان کرمان شامل پسته و مغز پسته است، خاطر نشان کرد: 750 میلیون دلار طی سال گذشته صادرات پسته داشتیم.

وی اذعان داشت: استان کرمان در حوزه صنعت و معدن به حدی رسیده که می‌تواند، محصولاتی را به عراق عرضه کند و رقیب جدی برای کشورهایی باشد که محصولاتشان به عراق می‌رود.

این مسئول افزود: پنج واحد خودروسازی در شهرستان بم فعالیت می‌کنند که قابل اطمینان هستند و حرف نخست را در کیفیت محصولات بخش خصوصی می‌زنند.مجموعه مس باهنر کرمان تنها مجموعه‌ای است که می‌تواند، صنایع پایین دستی مس را در ایران تولید کند.

وی با بیان اینکه دو واحد صنایع لاستیک در استان کرمان فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: بزرگترین کارخانه لاستیک ایران در استان کرمان است و صادرات مطلوبی دارد و بخشی از بازار آفریقا زیر نظر صادرات محصول کارخانه لاستیک کرمان است.

غفاری‌نژاد ابراز داشت: همچنین در حوزه برق و الکترونیک و تابلوسازی واحدهای حائز اهمیتی در استان کرمان داریم.

وی عنوان کرد: در بحث معدن هم استان کرمان حرف نخست را در ذخایر معدنی به ویژه سنگ‌آهن در ایران دارد و تدبیری اندیشیده شده که معادن به صورت خام‌فروشی نباشد و صنایع تکمیلی در حال راه‌اندازی است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان در زمینه تولید فولاد طی سال‌های آینده حرف نخست را می‌زند.

غفاری‌نژاد از فعالیت 100 معدن در استان کرمان خبر داد و افزود: یک هزار واحد صنعتی فعال در استان کرمان وجود دارد که حدود 20 درصد آنها واحدهایی هستند که می‌توانند، محصولات صادراتی را تامین کنند.در بحث سرمایه‌گذاری بخشی از طرح‌های دارای مزیت در استان کرمان شناسایی شده که متقاضیان از عراق با توجه به مزیت‌هایی که داریم، می‌توانند در این بخش ورود کنند.

غفاری‌نژاد میزان صادرات از ایران به عراق طی سال گذشته را 42 هزار تن ذکر کرد و افزود: این در حالی است که میزان صادرات از ایران به عراق طی هشت ماهه نخست سال جاری دو برابر شده و به 90 هزار تن رسیده و ارزش ریالی این صادرات 40 میلیون دلار است.

انتهای پیام/890019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول