اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرکات بندر امیرآباد:

شرکت مدیریت صادرات محلی برای حذف واسطه‌ها است

مدیر گمرکات بندر امیرآباد، گفت: نقش شرکت مدیریت صادرات باید مشخص شود و صادرکننده باید بداند این شرکت، محلی برای حذف واسطه‌ها برای واحد تولیدی صادرات‌گرا است.

شرکت مدیریت صادرات محلی برای حذف واسطه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی شریفی پیش‌ازظهر امروز در سومین جلسه تخصصی توسعه صادرات در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، اظهار داشت: در بحث تجارت، اعتمادسازی مسئله بسیار مهمی است.

وی تصریح کرد: نقش شرکت مدیریت صادرات باید مشخص شود و صادرکننده باید بداند این شرکت، محلی برای حذف واسطه‌ها برای واحد تولیدی صادرات‌گرا است.

شریفی با طرح این پرسش که آیا این شرکت، در عرصه‌های مختلف نیروی متخصص و مجرب در اختیار دارد که خدمات فنی و بازرگانی ارائه دهند، افزود: چه مکانیزمی وجود دارد که این شرکت در دراز‌مدت دوباره نقش دلال را بازی نکند.

وی با اشاره به اینکه شرکت مدیریت صادرات باید به میزان تعرفه‌های گمرکی و مافیای کشورهای هدف آگاه باشد، ادامه داد: اگر این شرکت با توانمندی بالا ایجاد شود باید با اطلاع‌رسانی به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، نظر آنها را جلب کرد چراکه نمی‌توان دستوری از آنها خواست که محصول تولیدی خود را از طریق این شرکت به فروش برسانند.

مدیر گمرکات بندر امیرآباد، یادآور شد: هدف شرکت باید این باشد سودی که از تولید به بازار مصرف می‌رسد نصیب تولیدکننده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی از بندر امیرآباد، سیمان، کلینکر، مواد لبنی، گچ، آهن‌آلات و ... هستند.

شریفی تصریح کرد: عمده کشورهای هدف ما کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان است.

وی با اشاره به صادرات یک میلیون و 923 هزار تن به ارزش 334 میلیون دلار مازندران در سال‌جاری یادآور شد: سهم بندر امیرآباد یک میلیون و 584 هزار تن و به ارزش 135 میلیون دلار بوده است.

رئیس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی جهادکشاورزی نیز در این نشست اظهار داشت: صادرات امسال مازندران در بخش محصولات کشاورزی، 90 هزار و 710 تن به ارزش 132 میلیون دلار است که به لحاظ وزنی 30 درصد و به لحاظ ارزشی 35 درصد رشد داشته است.

احمد صادقی گفت: بیشترین رشد صادرات در محصول کیوی با رشد وزنی 34 درصد و رشد ارزشی 44 درصد است.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول