اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه صادرات خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

رشد 31 درصدی ارزش صادرات مازندران

معاون توسعه صادرات خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 31 درصدی ارزش صادرات مازندران در سال‌جاری خبر داد و گفت: صادرات مازندران از نظر وزنی رشد 20 درصدی داشته است.

رشد 31 درصدی ارزش صادرات مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسیب موسوی پیش ‌از ظهر امروز در سومین جلسه تخصصی توسعه صادرات در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، اظهار داشت: در هشت ماهه سال 92 ارزش صادرات مازندران 334 میلیون و 816 هزار و 959 دلار بوده است.

وی با اشاره به رشد 31 درصدی ارزش صادرات در سال‌جاری، گفت: صادرات مازندران از نظر وزنی رشد 20 درصدی داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش‌بینی صادرات در هفت ماه نخست سال 92 که به میزان 191 هزار تن بوده است، تصریح کرد: با توجه به افزایش وزنی صادرات به میزان 192 هزار تن، رشد 176 درصدی را در پیش‌بینی صادرات داشتیم.

وی در بخش دیگری از این نشست درباره طرح استقرار شرکت مدیریت صادرات در شهرک‌های صنعتی، گفت: ورود به بازارهای جهانی، حفظ بازار کشورهای هدف، ارائه خدمات به بنگاه‌های تولیدی، ایجاد فضا برای هدایت کالای تولید شده به کشورهای هدف از کارهایی است که با راه‌اندازی این شرکت انجام می‌شود.

موسوی ادامه داد: شرکت مدیریت صادرات با هدف صرفه‌جویی در زمان و هزینه، تسهیل در امور صادرات و برطرف کردن ریسک توسط صادرکنندگان ایجاد می‌شود تا کالا با استانداردهایی که دارد به بازار هدف برسد.

وی با بیان اینکه استقرار این شرکت در شهرک‌های صنعتی است، یادآور شد: نمونه‌ای از این شرکت در اصفهان فعال است که با سابقه کار 10 ساله با 25 کشور در ارتباط است.

موسوی با اشاره به اینکه این شرکت می‌تواند با ماهیت حقیقی و یا حقوقی ایجاد شود، گفت: این شرکت شناسایی بازار هدف را در دستور کار قرار می‌دهد با این هدف که بتواند از ظرفیت صادرات استان استفاده کند.

معاون توسعه صادرات خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، خاطرنشان کرد: مزیت راه‌اندازی این شرکت، حذف واسطه‌گری‌ها در مسیر صادرات است و به بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی کمک می‌کند تا صادرات را با اطمینان خاطر انجام دهد.

موسوی افزود: مشاوره بازرگانی و دوره‌های آموزشی باید در برنامه کاری شرکت مدیریت صادرات قرار گیرد.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول