اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مسئولان قم و فعالان بخش خصوصی مطرح شد

رشد صادرات قم با وجود روند نزولی صادرات در کشور

پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی مسئولان استان قم و فعالان بخش خصوصی امروز با حضور نمایندگان بخش‌های صنعت و کشاورزی در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم برگزار شد.

رشد صادرات قم با وجود روند نزولی صادرات در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، معاون برنامه‌ریزی استاندار قم امروز در پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی مسئولان استانی با فعالان بخش خصوصی بیان کرد: با توجه به اهمیت تجارت الکترونیک در عصر حاضر، در استانداری کمیته‌ای به‌نام «اقتصاد دیجیتال» تشکیل شده است.

سیدرضا دهناد ادامه داد: برای شناسایی اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در اردیبهشت ماه سال آینده همایشی با این موضوع برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش در سطح کشوری برگزار خواهد شد و افراد مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات با هدف شناسایی با تمام ظرفیت این حوزه در بخش اشتغال در آن شرکت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری جلسات مشترک بین بخش خصوصی و بخش دولتی اظهار کرد: در این جلسه موضوعات مختلفی همچون مالیات، بیمه تامین اجتماعی، بهداشت و ... توسط فعالان بخش خصوصی مطرح شد و مسئولان استان نیز پاسخگوی سئوالات هستند.

دهناد تعامل بین بخش خصوصی و دولتی را مهم‌ترین عامل حل مشکلات فعالان عرصه تولید و صادرات استان ‌قم دانست و بیان کرد: با وجود روند کاهش صادرات در کشور اما خوشبختانه استان قم با توجه به وجود گمرک سلفچگان در زمینه صادرات رشد قابل توجهی داشته است.

وی همچنین عنوان کرد: نرخ تورم استان قم نسبت به کل کشور پایین‌تر است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم با بیان‌ اینکه نرخ بیکاری در استان قم از 11.5 دهم درصد به 8.2 درصد رسیده است، اذعان کرد: البته در مورد فارغ‌التحصیلان ما با مشکل بیکاری مواجه هستیم، وی دلیل این موضوع را نبود شغل مناسب برای فار‌غ‌التحصیلان دانشگاهی دانست.

انتهای پیام/2258/ی20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول