اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

خدمت به معلولان نوعی جهاد در راه خدا است

امام جمعه قم گفت: خدمت به معلولان و کسانی که به نوعی در جسم خود دچار ضعف هستند، نوعی جهاد در راه خدا است.

خدمت به معلولان نوعی جهاد در راه خدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلولان موفق که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان بیان داشت: در چنین روزی دغدغه و توجه به این قشر از جامعه بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت به معلولان و کسانی که به نوعی در جسم خود دچار ضعف هستند، نوعی جهاد در راه خدا است، تصریح کرد: هنگامی که کسی دچار مشکل جسمانی می‌شود خداوند برای مبتلا و خدمتگزاران امتحان دو طرفه‌ای برگزار می‌کند.

امام جمعه قم ادامه داد: شخص مبتلا و کسانی که به صورت مستقیم با ایشان ارتباط دارند باید بدانند که در حال تمرین برای رسیدن به تکامل انسانی هستند.

آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: همان‌گونه که یک انسان با جسم سالم مورد امتحان قرار می‌گیرد و برای رسیدن به قله انسانیت از پیچ و خم فراوانی عبور می‌کند معلولان هم به همان میزان در حال امتحان شدن هستند.

وی با بیان اینکه روح مانند جسم دچار معلولیت نمی‌شود، تصریح کرد: معلولیت جسم هیچ تاثیری در روح ایشان ندارد و شاید در بسیاری از اوقات روح شخص معلول بسیار قوی‌تر از روح شخصی باشد که جسمی سالم دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اضافه کرد: همه انسان‌ها در پیشگاه خداوند در حال آزمون دادن هستند و یکی با جسمی سالم و دیگری با جسمی معلول در حال شرکت در این آزمون است.

وی تصریح کرد: بر اساس روایاتی که از معصومین به دست ما رسیده است خداوند بنده‌ای را که بیشتر دوست دارد او را به مشکلی مبتلا می‌کند که این مشکل موجب رشد و صعود او می‌شود.

آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: باید حقوق معلولان را در جامعه رعایت کنیم زیرا که ایشان هم مانند اقشار عادی جامعه حق حیات و زندگی برابر با سایر افراد جامعه دارند.

وی برگزاری همایش معلولان را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: واقعیت زندگی این افراد به این شکل برای مردم عادی تجلی پیدا می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: هر چند که گفته شده است کمک به نیازمندان باید به صورت پنهانی انجام شود ولی کمک به معلولان بهزیستی باید در منظر عموم جامعه باشد تا خیران و نیکوکاران برای یاری آنان تشویق شوند.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی مطلوبی که امروز در سطح جامعه شاهد آن هستیم، گفت: امروزه کمک به نیازمندان در جامعه به یک سنت تبدیل شده که این مسئله بسیار مسرت‌بخش است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: هرچند که متولی معلولان در جامعه، بهزیستی است ولی باید همه‌ی مسئولان خود را در یاری معلولان شریک بدانند و در این زمینه دغدغه و احساس مسئولیت داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به راه‌های شکر‌گزاری خداوند گفت: دیدن معلولان و سختی‌هایی که خود و خانواده‌های ایشان تحمل می‌کنند موجب شکر خداوند برای نعمت جسم و تن سالم است.

انتهای پیام/78005/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول