اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی:

مسابقات بین‌المللی کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی در کردستان برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی از برگزاری مسابقات جام جهانی این ورزش در 24 بهمن سال‌جاری همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: این مسابقات به صورت بین‌المللی در کردستان برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طالقانی ظهر امروز در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به نیاز این ورزش به کار و فعالیت اظهار داشت: ارتقای این ورزش به همدلی و همکاری دارد.

وی با اشاره به جام جهانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی برگزار شده در لرستان تصریح کرد: برگزاری دومین دوره این ورزش در کردستان هم در حال برنامه‌ریزی است و اگر زنجان آمادگی میزبانی داشته باشد می‌توان برگزاری آن را در دوره‌های بعدی برنامه‌ریزی کرد.

رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی با اشاره به اعلام آمادگی چهار تیم خارجی برای حضور در مسابقات دهه فجر سال‌جاری ابراز اطمینان کرد، تعداد این تیم‌ها افزایش می‌یابد.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد ورزشکاران سازماندهی شده فعال در کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی کشور گفت: آماری در این مورد وجود ندارد، ولی حدس خود من حدود یک میلیون نفر است که دیگران آن را قبول ندارند.

طالقانی بر لزوم همه‌گیر کردن ورزش کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی در سطح جامعه از جمله خانواده‌ها افزود: گسترش این ورزش در بین خانواده‌ها به دلیل فراهم بودن امکان حضور خانواده‌ها وجود دارد.

وی با محدود دانستن اعتبارات تزریق شده به این فدراسیون متذکر شد: این فدراسیون یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه داشته است در حالی که فقط 340 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده است.

رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی تعداد زورخانه‌های موجود در کشور را 759 باب اعلام کرد و اذعان داشت: تعدادی هم درخواست احداث وجود دارد.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول