اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش گرامیداشت روز ملی پارالمپیک صورت گرفت

مدال نمادین پارالمپیک و تجلیل 9 مربی و ورزشکار خراسان جنوبی

به مناسبت گرامیداشت روز ملی المپیک پنجمین همایش پارالمپیک با اهدای مدال نمادین پارالمپیک به 350 ورزشکار جانباز و تجلیل از 9 مربی و ورزشکار اخلاق‌مدار برگزار شد.

مدال نمادین پارالمپیک و تجلیل 9 مربی و ورزشکار خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جانبازان دفاع مقدس، شهیدان زنده و یادگاران حماسه ملی هستند که برای حفظ ارزش‌های معنوی و ملی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و  بخشی از توانایی‌های فیزیکی و جسمی خود را از دست دادند و معلولان نیز بنا بر مشیت الهی، توانایی بخشی از بدن خود را  به دست نیاورده‌اند که باید سعی شود توانایی‌های این قشر مهم جامعه تا حد ممکن افزایش یابد.

ورزش منظم که ترکیبی از فعالیت‌های فیزیکی و مهارت‌های شخصی است، می‌تواند نقش موثری در کاهش ناتوانی‌های جسمی و بهبود وضعیت‌های اجتماعی جانبازان و معلولان داشته باشد.

رژه ورزشکاران و قهرمانان ملی جانباز از مقابل تمثال بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری 

در همین راستا با هدف توسعه ورزش جانبازان و معلولان خراسان جنوبی و گرامیداشت هفته پارالمپیک، پنجمین همایش روز ملی پارالمپیک با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل ارشاد اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان و روسای هیئت‌های ورزشی در سالن عفاف بیرجند برگزار شد.

این مراسم با مرشدخوانی و هنرنمایی دو  باستانی‌کار جانباز و قهرمان مسابقات آسیایی آغاز شد، تیم ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی به اجرای برنامه‌های متنوع ورزشی پرداختند و سرود محرم توسط گروه شکست سکوت بانوان ناشنوا و کم بینا در رثای حضرت اباالفضل‌العباس(ع) جانباز کربلا اجرا شد.

تیم‌های ورزشی، قهرمانان و مدال‌آوران از مقابل تمثال مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و شهدای ورزشکار رژه رفتند و با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی بیعت مجدد بستند.

تجلیل از 9 ورزشکار و مربی اخلاق‌مدار و اهداء مدال نمادین پارالمپیک به ورزشکاران

همچنین در این مراسم مرتضی زنگالی، مریم دانش و حسین قمری، سه مربی نمونه و اخلاق‌مدار لوح سپاس و هدایای خود را از دست معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی دریافت کردند.

علی ناصری، فرزاد یخچالی، مصطفی خانی، حسین لاجوردی، علی اژدری و رضوان ناصری ورزشکاران قهرمان و مدال آوران هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی بودند که با دریافت لوح سپاس و هدایا مورد تجلیل واقع شدند.

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره قهرمانان عرصه ورزش از"کتاب توانمندی‌های پنهان" با محتوای انعکاس فعالیت‌های پارالمپیک در خراسان جنوبی، رونمایی شد و به 350  ورزشکار حاضر در پنجمین همایش گرامیداشت روز ملی پارالمپیک، نماد ملی پارالمپیک اهدا شد.

انتهای پیام/69014/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول