اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

واگذاری دبیرخانه ستاد هفته پژوهش استان مرکزی به واحد اراک

رئیس منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی از واگذاری دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی به دانشگاه آزاد واحد اراک خبر داد.

واگذاری دبیرخانه ستاد هفته پژوهش استان مرکزی به واحد اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ملک سلیمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای دومین سال متوالی دبیرخانه ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک واگذار شد.

وی تصریح کرد: در کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی که به ریاست استاندار مرکزی با محوریت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی در سال 92 انتخاب و ملک‌سلیمانی رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک نیز به عنوان دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی منصوب شد.

سلیمانی افزود: پس از این انتصاب دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی،‌ جلسات متعددی به منظور تشکیل کمیته‌ها و انتخاب مسئولان کمیته‌ها با حضور و مشارکت تمامی دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنعتی و سازمان‌های دارای مراکز پژوهشی استان مرکزی برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی قطب چهارم صنعتی کشور است و همچنین دانشجویان استان مرکزی بیش از 10 درصد جمعیت استان را شامل ‌می‌شوند، یادآور شد: با وجود توانمندی‌های بالقوه در کشور و به خصوص در استان مرکزی هفته پژوهش فرصت مناسبی برای شناسایی و استفاده از پژوهشگران است؛ همچنین فرصتی برای زمینه‌سازی اشتغال دانش‌بنیان و بنای اقتصاد دانش‌محور و تولید علم به ثروت است.

رئیس منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهایی که در زمینه تحقیقات و پژوهش هزینه‌های بیشتری را صرف کرده‌اند صاحب اقتصاد و فناوری مناسب‌تری هستند، ادامه داد: حاکمان اصلی جهان در آینده دولت‌ها و ملت‌هایی هستند که بیشترین برنامه‌ریزی، حمایت و هزینه را در زمینه علم، فناوری و تحقیقات انجام داده‌اند.

سلیمانی اظهار کرد: ایران با در اختیار داشتن دانشمندانی با بهره هوشی بالا در بخش‌های کشاورزی، نظامی، صنعت، علم و فناوری رتبه‌های بالایی را در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش موتور حرکت پیشرفت استان است و برگزاری برنامه‌های جذاب و کیفی هفته پژوهش می‌تواند در افزایش خودباوری و اعتماد به نفس نخبگان و گروه‌های فرهیخته، شتاب‌بخشی تحقق اهداف سند چشم‌انداز توسعه و دستیابی به برتری علمی منطقه اثرگذار باشد.

سال گذشته نیز دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی انتخاب شده بود.

انتهای پیام/87007/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول