اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشجویان و صاحب‌نظران دانشگاهی استان:

نخستین نشست علمی پژوهشی محیط زیست و زندگی در سنندج برگزار شد

نخستین نشست محیط زیست و زندگی با عنوان "ژینگه و ژیان" با حضور اساتید و دانشجویان فعال این حوزه به میزبانی دانشگاه پیام‎نور مرکز سنندج برگزار شد.

نخستین نشست علمی پژوهشی محیط زیست و زندگی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس دانشگاه پیام‎نور مرکز سنندج ظهر امروز در نخستین نشست محیط زیست و زندگی که به همت انجمن دانشجویی هاوری هورام این دانشگاه و با همکاری سازمان محیط زیست، انجمن چیای سبز مریوان و شرکت توسعه آب و نیروی ایران برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مباحث زیست‎محیطی از جمله اموری است که تمامی حوزه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هادی یوسفی افزود: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز اصلی تولید فکر و اندیشه می‌توانند زمینه‌ساز بسیاری از تحولات فرهنگی و اجتماعی باشند و در این میان نیز حوزه محیط زیست و منابع طبیعی یکی از مهمترین حوزه‌هاست که باید نقش نخبگان دانشگاهی در آن بسیار پررنگ شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه پیام‎نور به دلیل شیوه نوین آموزشی خود زمینه را برای فعالیت هرچه بیشتر دانشجویان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فراهم کرده و هم‌اکنون انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی بسیاری در این مرکز دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه پیام‎نور مرکز سنندج بر تداوم کارگاه‌ها، سمینارها و نشست‌های علمی و پژوهشی با موضوع محیط زیست و منابع طبیعی در این مرکز دانشگاهی استقبال کرد و بر حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان در این حوزه تأکید کرد.

ریبوار کامرانی‌پور دبیر این همایش نیز در سخنانی اظهار داشت: نخستین همایش علمی محیط زیست و زندگی"ژینگه و ژیان" در دو بخش و با حضور اساتید و صاحب‌نظران مرتبط با محیط زیست تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این نشست علمی مطالبی همچون گفتمان محیط زیست در سازمان ملل، جامعه‌شناسی محیط زیست، حقوق محیط زیست، محیط زیست و رسانه، محیط زیست و سازمان‌های مردم‎نهاد توسط اساتید مجرب و صاحب‌نظران دانشگاهی استان ارائه خواهد شد.

کامرانی‌پور خاطرنشان کرد: بوم‌شناسی زاگرس شمالی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و پیامدهای آن، سدسازی و خسارت‌های آن از دیگر مباحثی است که در نوبت بعدازظهر این نشست علمی توسط دانشجویان و اساتید به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/79006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول