اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بررسی روند اجرایی پروژه آبرسانی به شهر گرگان – بخش دوم و پایانی

عاطفی‌نژاد: فاز سوم آبرسانی به گرگان در «فاضل‌آباد» در حال اجراست

سرناظر «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏‌آباد» از شرکت مشاور «خزر آب» گفت: فاز سوم این پروژه اکنون در شهر «فاضل‏آباد» از توابع شهرستان «علی‏‌آبادکتول» در حال اجراست و دارای دو مخزن 5 هزار و 2 هزار مترمکعبی است.

عاطفی‌نژاد: فاز سوم آبرسانی به گرگان در «فاضل‌آباد» در حال اجراست

غلامرضا عاطفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه آب‏‌های پمپاژ شده به «گرمابدشت» به زون‏‌های بالایی شهر گرگان از جمله زون «شهید کلانتری» منتقل می‏‌شوند، اظهار داشت: 12 حلقه چاه فوق که در فاز دوم حفاری شدند در حال بهره‏‌برداری هستند. 

وی افزود: در این فاز هشت حلقه چاه آب حفاری شد که براساس اولویت‏‌بندی به بهره‏‌برداری می‏‌رسند و شش حلقه چاه دیگر در آینده حفاری می‌شود.  

این پروژه در قالب سه طرح اضطراری، میان مدت و بلند مدت به اجرا درمی‏آید

سرناظر «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏آباد» از شرکت مشاور «خزر آب» خاطرنشان کرد: این پروژه در قالب سه طرح اضطراری، میان‌مدت و بلندمدت به اجرا درمی‏‌آید.

عاطفی‏‌نژاد با بیان اینکه طرح اضطراری شامل سه فاز است، ادامه داد: فاز اول حفر هشت حلقه چاه آب در روستای «سیاه‏تلو» گرگان بود که با بهره‏‌برداری از آن آب به مخزن «خرگوش تپه» گرگان منتقل می‏‌شود.

به گفته وی، در فاز دوم 12 حلقه چاه آب در روستاهای «مرزنکلاته» و «قرق» گرگان و «والش آباد» حفر شد که آب این چاه‏ها در مخازن روستای «والش‏‌آباد» گرگان جمع و از آنجا به مخزن «گرمابدشت» این شهرستان پمپ می‏‌شوند.

در اولویت اول دو حلقه چاه آب در پاییز سالجاری به بهره‏‌برداری می‌رسد

سرناظر «طرح آبرسانی به شهر گرگان» از شرکت مشاور «خزر آب» تصریح کرد: در اولویت اول قرار است دو حلقه چاه آب در پاییز امسال به بهره‏‌برداری برسد و آب آنها وارد مخزن 5 هزار مترمکعبی شود. 

عاطفی‏ نژاد اضافه کرد: در اولویت دوم سه حلقه چاه آب دیگر که در شرق «فاضل‏‌آباد» حفاری شده به بهره‌برداری می‌رسد که این امر در صورت تخصیص اعتبارات مناسب تا پایان سال جاری محقق خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: در اولویت سوم یک مخزن 2 هزار مترمکعبی و یک ایستگاه پمپاژ در «فاضل‏‌آباد» شهرستان «علی‏‌آبادکتول» احداث خواهد شد که آب 9 حلقه چاه آب حفر شده را ذخیره کرده و به سمت گرگان انتقال می‌دهند.  

در حال حاضر سه حلقه چاه آب از مجموع 9 حلقه فوق حفاری شدند

سرناظر «طرح آبرسانی به شهر گرگان» از شرکت مشاور «خزر آب» گفت: در حال حاضر سه حلقه چاه آب از مجموع 9 حلقه فوق حفاری و شش حلقه دیگر جانمایی شده‏اند که در نهایت آب مخزن 2 هزار مترمکعبی به مخزن 5 هزار مترمکعبی «فاضل‏آباد» پمپاژ و از آنجا به مخزن 2 هزار مترمکعبی روستای «والش‏ آباد» گرگان منتقل می‏‌شود.  

عاطفی‏‌نژاد با بیان اینکه اجرای بیش از 19 کیلومتر از 20 کیلومتر خط انتقال آب از «فاضل‏‌آباد» به «والش‏ آباد» انجام شده و در حال تست است، گفت: ساخت مخزن 5 هزار مترمکعبی «فاضل‏ آباد» تکمیل شده و آماده آبگیری است.

بخش عمده این پروژه متکی به سیستم‏‌های انتقال و برق است

ناظر مکانیکی و برقی «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏‌آباد» از شرکت مشاور «خزر آب» نیز گفت: بخش عمده این پروژه متکی به سیستم‏‌های انتقال آب و برق است که در حال حاضر خطوط انتقال آن 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

مهدی ارشاد افزود: میزان پیشرفت فیزیکی خطوط جمع‏‌آوری آب‏‌های سطحی در بخش مکانیکی و برقی به دلیل مشکلات مالی 18 درصد است. 

ابنیه ساختمان چاه‏ها در فاز اول به پایان رسید

سرپرست خط انتقال و خطوط جمع‏ آوری «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏‌آباد» از شرکت مشاور «خزر آب» ادامه داد: برای برق‏ رسانی و تجهیز چاه‏‌ها در فاز اول، تجهیزات لازم در حال خریداری بوده و پیمانکار عملیات برقی نیز انتخاب شده و در حال آغاز عملیات اجرایی است.  

ارشاد تصریح کرد: عملیات اجرایی فازهای دوم و سوم نیز منوط به حفر شش حلقه چاه آب و تهیه لوله‏‌ها و منصوبات مربوط به آنهاست.

به گفته وی، ابنیه ساختمان چاه‏ها در فاز اول به پایان رسیده است.

کل این پروژه از چهار قسمت تشکیل شده و یک مشاور و یک پیمانکار دارد

کارشناس دفتر فنی خط جمع‏‌آوری پیمانکار گفت: کل این پروژه از قسمت‌های متنوعی تشکیل شده که یک پیمانکار تحت نظارت مشاور در حال فعالیت است.

امید جرجانی اضافه کرد: مخزن 5 هزار، اتاقک چاه‏‌ها و خطوط جمع‏‌آوری، خط انتقال اصلی «فاضل‏‌آباد» به «والش‏ آباد» و مخزن 2 هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ مربوط به آن، قسمت‏‌های مختلف پروژه فوق هستند.

وی با بیان اینکه پنج حلقه چاه آب به مخزن 5 هزار مترمکعبی وصل می‏‌شوند، خاطرنشان کرد: چاه‏‌های شماره سه، 10، 11، 12 و 13 به این مخزن متصل خواهند شد.  

عملیات حفاری در رودخانه «محمدآباد فاضل‏‌آباد» به پایان رسید

کارشناس دفتر فنی خط جمع‏‌آوری پیمانکار ادامه داد: «پروژه آبرسانی گرگان از فاضل‏آباد» در مجموع دارای 14 حلقه چاه آب است که 9 حلقه چاه آب دیگر به مخزن 2 هزار مترمکعبی وصل می‏‌شوند.

جرجانی اظهار داشت: از مخزن 5 هزار مترمکعبی «فاضل‏‌آباد» نیز آب‏ها به دو مخزن 2 هزار مترمکعبی «والش‏‌آباد» گرگان و از آنجا به سمت گرگان پمپاژ خواهند شد.

=============

گزارش از: ابوذر پورادیب

=============

انتهای پیام/83003/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول