اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان خبر داد

آبرسانی سیار به 36 روستای گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از آبرسانی سیار به 36 روستای این استان برای تامین آب شرب آنها خبر داد.

آبرسانی سیار به 36 روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی بعد از ظهر امروز در جلسه آبفار استان با اشاره به تامین آب شرب روستاهای این استان اظهار کرد: در دو ماه فصل پاییز آب شرب 36 روستای گیلان از طریق تانکرهای سیار آبرسانی تامین شد.

وی این تعداد روستا را در 6 شهرستان رودسر، لاهیجان، لنگرود، املش، سیاهکل و رودبار عنوان کرد و افزود: در مدت مذکور در مجموع 14 هزار و 595 مترمکعب آب آشامیدنی سالم در روستاهای مورد نظر توزیع شده است.

به گفته وی، در مدت مذکور 20 هزار و 880 نفر در 36 روستای گیلان از طریق آبرسانی سیار از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی برخوردار شدند.

فرامینی گفت: این میزان آب شرب در قالب یک‌هزار و 298 سرویس و با 7 دستگاه تانکر آبرسانی سیار در 5 هزار و 220 خانوار روستایی توزیع شده است.

وی از تجهیز 125 مجتمع آبرسانی روستایی گیلان به سیستم کنترل دور خبر داد و یادآور شد: از سال 85 تا پایان سال گذشته، 186 دستگاه کنترل دور در 125 باب از ایستگاه پمپاژ مجتمع‌های آبرسانی روستایی این استان نصب شده است.

مدیرعامل آبفار گیلان خاطرنشان کرد: با نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها از احداث مخازن هوایی تعدیل فشار آب جلوگیری و هزینه‌های مربوط به این بخش نیز کاهش یافته است.

وی استفاده از سیستم‌های کنترل دور را با هدف بهبود بهره‌وری تولید و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در کاربردهایی نظیر پمپ‌ها و فن‌ها عنوان کرد.

فرامینی به کارکرد این سیستم‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با استفاده از کنترل دور می‌توان موتورها را در سرعت پایین به کار برد که کار در سرعت پایین منجر به کاهش تعمیر و نگهداری می‌شود.

وی جلوگیری از افزایش ماسه‌دهی چاه‌ها، جلوگیری از ایجاد ضربه قوچ، راه‌اندازی و توقف نرم الکتروپمپ‌ها، افزایش عمر شبکه انتقال و توزیع آب را از جمله مزایای سیستم پیشرفته مذکور عنوان کرد.

مدیرعامل آبفار گیلان، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و هزینه‌های جاری را از دیگر مزایای سیستم پیشرفته مذکور برشمرد و متذکر شد: با نصب و راه‌اندازی سیستم کنترل دور در 125 باب از ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب روستایی گیلان، بالغ بر 25 میلیارد و 300 میلیون ریال در هزینه‌های این شرکت صرفه‌جویی شد.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول