اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عراق، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان مقصدهای عمده صادرات

صادرات آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار از واردات پیشی گرفت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: برای نخستین بار تراز تجاری استان بهبود یافت و صادرات از واردات پیشی گرفت که در این میان عراق، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان مقصد عمده صادرات استان هستند.

صادرات آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار از واردات پیشی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان آذربایجان‌شرقی گزارشی از وضعیت صادرات و واردات استان در هفت ماهه نخست سال جاری ارایه کرد.

وی افزود: ارزش صادرات استان در هفت ماه ابتدایی سال، 177 میلیون دلار و ارزش واردات در همین مدت، 559 میلیون دلار بوده است.

عظمایی افزود: با وجود کاهش میزان صادرات کشور در هفت ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان صادرات استان در همین مدت سه درصد افزایش داشته و عمده کالاهای صادراتی استان را کالاهای صنعتی، محصولات مس سونگون، کالاهای کشاورزی و فلزات تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار است که تراز تجاری استان بهبود یافته و صادرات از واردات پیشی گرفته و در این میان عراق، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان مقصد عمده صادرات استان هستند.

انتهای پیام/60002/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول