اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هشت ماه گذشته صورت گرفت

افزایش 37 درصدی ارزش صادرات استان مرکزی

مدیر گمرکات استان مرکزی از افزایش 37 درصدی ارزش صادرات استان طی هشت ماه گذشته خبر داد.

افزایش 37 درصدی ارزش صادرات استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی میراشرفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته 621 میلیون و 534 هزار و 50 کیلوگرم کالا به ارزش 16 هزار و 56 میلیارد و 264 میلیون و 539 هزار ریال از این استان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 37 درصد و از نظر وزن 43 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای صادر شده شامل انواع گل آپارتمانی، رنگ صنعتی، ماهیان زنده زینتی، دکل انتقال نیرو، شمش روی، سنگ ساختمانی کار شده و غیره بوده که به کشورهای ارمنستان، گرجستان، عراق، عمان، ترکیه، ازبکستان، رومانی، امارات و دیگر کشورها صادر شده است.

مدیر گمرکات استان مرکزی با اشاره به واردات صورت گرفته طی این مدت خاطرنشان ساخت: میزان کالاهای وارد شده به استان طی این مدت نیز 38 میلیون و 650 هزار کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 20 و از نظر ارزش 36 درصد کاهش داشته است.

میراشرفی گفت: ماشین‌آلات بافندگی، اتصالات راکتورهای پالایشگاهی، ورق آهن سرد نورد، پلی پروپیلن، دستگاه جوشکاری، پنبه و... عمده‌ترین کالاهای وارداتی بوده‌اند که از کشورهای چین، رومانی، هند، ایتالیا، ازبکستان، ترکیه، آلمان، فرانسه، انگلستان و دیگر کشورها وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه به علت تبادل صحیح محموله‌ها و تغییر استراتژی بازار دنیا از استراتژی آبشاری به انفجاری سرعت رشد تجارت در دنیا چند برابر رشد اقتصادی شده است، افزود: حجم تجارت بین‌المللی در سال 2012، 17 هزار و 700 میلیارد دلار بوده است.

مدیر گمرکات استان مرکزی افزود: بر اساس جدول در میزان حجم تجارت بین‌الملل نیز کشور چین با 2 هزار میلیارد دلار صادرات رتبه اول را دارد و کشور تایلند با 455 میلیارد دلار رتبه 12 و کشور عربستان با 395 میلیارد دلار صادرات رتبه 13 را دارد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران از لحاظ تجارت خارجی در سال 2012 در رتبه 50 جهان قرار گرفته است.

میراشرفی از تشکیل 116 پرونده قاچاق در هشت ماه گذشته در استان خبر داد و بیان داشت: در هشت ماه گذشته 116 پرونده قاچاق به ارزش 65 میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل شده که از این تعداد 114 پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/87012/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول