اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

انتخاب اسامی مذهبی برای نوزادان ریشه در اعتقادات زنجانی‌ها دارد

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: انتخاب اسامی مذهبی برای نوزادان ریشه در اعتقادات مذهبی زنجانی‌ها دارد.

انتخاب اسامی مذهبی برای نوزادان ریشه در اعتقادات زنجانی‌ها دارد

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: انتخاب اسم برای کودک یکی از مهم‌ترین حقوق او بر والدین است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان انتخاب اسامی مذهبی کاربرد بسیاری دارد، افزود: یکی از موضوعاتی که موجب انتخاب اسامی مذهبی برای کودک می‌شود، اعتقادات عمیق مذهبی است که در بین مردم استان زنجان وجود دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان تصریح کرد: ارادت مردم زنجان به ائمه معصومان (ع) موجب شده است که نام‌های مذهبی پرطرفدارترین اسامی در استان باشد.

این مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد نوزادان متولد شده در استان زنجان طی هشت ماهه گذشته از سال‌جاری افزود: طی هشت ماه گذشته تعداد 13 هزار و 603 واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است.

متوسلین با بیان اینکه از مجموع نوزادان متولد شده در استان زنجان 6 هزار و 904 واقعه مربوط به نوزادان پسر است، عنوان کرد: همچنین طی این مدت 6 هزار و 699 نوزاد دختر در استان زنجان متولد شده است.

وی همچنین با ارائه آماری از نامگذاری‌های انجام شده طی هشت ماهه گذشته از سال‌جاری افزود: براساس ارزیابی‌های انجام شده نام مبارک ابوالفضل در بین پسران و نام مبارک فاطمه برای دختران دارای بیشترین طرفدار است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به پنج اسم نخست انتخاب شده برای نوزادان پسر زنجانی ادامه داد: تا پایان آبان ماه امسال برای 424 نوزاد نام مبارک ابوالفضل انتخاب شده است.

این مسئول همچنین با اشاره به انتخاب نام امیرعلی برای 329 نوزاد زنجانی به عنوان دومین اسم افزود: نام‌های محمد طاها با 253 مورد و امیرحسین با 252 مورد و امیرعباس برای 236 نوزاد، در رده‌های سوم، چهارم و پنجم اسامی انتخابی در استان زنجان قرار دارند.

متوسلین همچنین به انتخاب نام امیرمحمد برای 216 نوزاد تا پایان آبان امسال اشاره کرد و گفت: اسامی مقدس مهدی با 192 مورد، علی با 191، محمد مهدی با 184 مورد و محمدرضا با 162 مورد در ردیف‌های بعدی انتخاب نام قرار دارند.

وی با اشاره به پنج اسم نخست انتخاب شده برای نوزادان دختر، متذکر شد: نام مبارک فاطمه با 600 مورد، نام مبارک زهرا با 451 مورد، نازنین زهرا با 245 مورد، یسنا با 191 مورد و نرگس با 154 مورد پنج نام نخست انتخاب شده برای نوزادان دختر در استان زنجان است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول