اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

جنوب کرمان مستعدترین منطقه تولید محصولات گلخانه‌ای است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان به لحاظ شرایط متنوع اقلیمی یکی از مستعدترین و منحصر به‌فردترین مناطق کشور در تولید محصولات خارج از فصل گلخانه‌ای محسوب می‌شود.

جنوب کرمان مستعدترین منطقه تولید محصولات گلخانه‌ای است

مجید درینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: جنوب کرمان به لحاظ شرایط متنوع اقلیمی یکی از مستعدترین و منحصر به‌فردترین مناطق کشور در تولید محصولات خارج از فصل گلخانه‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهبود ساختار بازارهای هدف داخلی و خارجی زمینه مناسب محصولات تولیدی کشاورزی تأمین شود، افزود: بهبود تولید محصولات گلخانه‌ای از طریق توسعه سطح زیر کشت و افزایش عملکرد در واحد سطح کاملا فراهم است، همچنین سیاست‌گذاری در این راستا حفاظت از منابع پایه و پایداری تولید را تأمین می‌کند.

درینی تصریح کرد: هر چند که محصولت تولیدی در جنوب کرمان در اغلب موارد خارج از فصل و نوبرانه هستند، اما به دلیل تولید بالا و نوسان‌های احتمالی در تقویم زراعی تولید، توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری مطابق الگوی تقاضای بازارهای هدف داخلی و به ویژه بازارهای خارجی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در این راستا دستگاه‌های متولی امر با رعایت اصل اولویت توسعه بخش کشاورزی به عنوان شاخص اقتصادی منطقه با جدیت بیشتر تحقق این مهم را در دستور کار قرار دهند و برای تعامل، هماهنگی و مشارکت کشاورزان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: خشکسالی بیشتر از طریق تأثیر بر مقدار تولید، کاهش احتمالی تولید در مقابل عرضه و کاهش کیفیت محصولات تولیدی تحمیل می‌شود، اما محصولات گلخانه‌ای به دلیل شرایط کنترل شده تولید و تأمین آب کافی از شرایط مناسبی برخوردار هستند.

درینی ادامه داد: بخش دولتی با توسعه آبیاری تحت فشار، ارتقای کمی و کیفی تولید در واحد سطح و تولید مطابق تقویم زراعی و تقاضای بازارهای هدف را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/80002/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول