اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان سمنان خبر داد

اجرای طرح پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان سمنان

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرایی شدن طرح پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان سمنان خبر داد.

اجرای طرح پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، مسعود مهدوی امروز گفت: یکی از روش‎ها و راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود، ماهی‎دار کردن استخرهای ذخیره آب کشاورزی است که در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی افزود: ایجاد اشتغال، افزایش تولید، کمک به اقتصاد خانوار کشاورز، غنی‎شدن آب کشاورزی و تأثیر بر افزایش عملکرد محصولات زراعی و باغی از مزایای این روش است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در بررسی‎های انجام شده، عملکرد محصولات زراعی و باغی اراضی تحت شرب آب استخرهای دارای ماهی با شرایط زمین‎های مشابه که از کودهای شیمیایی استفاده کرده‎اند، از افزایش 18 تا 20 درصدی در واحد سطح برخوردار بوده‎اند که دارای صرفه اقتصادی خوبی است.

مهدوی گفت: زمان مناسب برای رهاسازی بچه ماهی و پرورش ماهیان گرم‎آبی مانند کپور و آمور همراه با گرم‎شدن هوا در اواخر اسفند و فروردین و برای ماهی‎های سردآبی مانند قزل‎آلا در مهر و آبان است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در این راستا، بر اساس تفاهم با مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، بیش از 500 استخر به مساحت 570 هزار متر مربع که ظرفیت تولید 600 تن آبزیان را دارد، در دستور کار برای پرورش ماهی قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون 160 باب از این استخرها با 215 هزار قطعه بچه ماهی، ماهی‎دار شده است.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول