اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

قانون اشتغال معلولان به درستی اجرا نمی‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر قانون مصوبی در راستای اشتغال معلولان وجود دارد، اما این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

قانون اشتغال معلولان به درستی اجرا نمی‌شود

احمد شریعتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به 12 آذرماه به عنوان روز جهانی معلولان اظهار کرد: معلولان دارای توانمندی‌ها و کارایی بسیاری هستند که وجود نقص و معلولیت در آنها در مقابل توانمندی‌های این افراد مسئله‌ای نیست.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد معلولان با انجام فعالیت‌های بزرگ و چشمگیر کار‌آمد بودن خود را در سطح جامعه نشان می‌دهند، اضافه کرد: مردم باید وجود توانمندی‌های بسیار را در معلولان بپذیرند و دیدگاه‌های خود را نسبت به این قشر از جامعه تغییر بدهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ شهروندی نسبت به معلولان باید اصلاح شود، تصریح کرد: مردم و مسئولان باید معلولان را باور کنند و اقدامات لازم را به منظور حضور فعال این افراد در انجام کار‌های جمعی انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه معلولان باید همانند افراد عادی وارد فعالیت‌های اجرایی شوند، تصریح کرد: مردم باید معلولان را به عنوان افراد هم‌نوع خود در تمام فعالیت‌های اجرایی بپذیرند، چرا که جامعه به استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های چنین افرادی نیاز دارد.

شریعتی با بیان اینکه رویکرد‌های اجرایی نسبت به رفع نیاز‌های معلولان در سطح شهر و استفاده از این افراد در فعالیت‌های اجرایی باید بهبود یابد، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های مناسب و قانونی متناسب با نیاز‌های معلولان در سطح شهر باید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر معلولان برای تردد خود در سطح شهر با مشکلات بسیاری مواجه هستند، افزود: رفع مشکلات و چالش‌های معلولان برای حضور در سطح شهر و اماکن عمومی باید در دستور کار مسئولان امر قرار بگیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه  موضوع اشتغال معلولان باید به صورت خاص و ویژه پیگیری شود، گفت: چرا که امروز اشتغال دغدغه اکثر معلولان شده است و بسته‌های قانونی برای رسیدگی به وضعیت اشتغال معلولان باید اجرایی شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای موارد قانونی به منظور رفع درصدی از مشکلات معلولان اظهار کرد: در حال حاضر قانون مصوبی در راستای اشتغال معلولان وجود دارد، اما این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

شریعتی به ضرورت رسیدگی به تمام نیاز‌های معلولان در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: فراهم‌سازی بستر‌‌های آموزش و ارتقای سطح علمی معلولان، مناسب‌سازی اماکن عمومی و ایجاد فضا‌هایی برای مسائل تفریحی و خدماتی معلولان باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه سرویس‌دهی مناسب وسایل حمل و نقل عمومی به معلولان باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، تصریح کرد: در حال حاضر معلولان برای تردد خود در سطح شهر باید هزینه‌های بسیاری را بپردازند، چرا که وسایل حمل و نقل عمومی مناسب برای استفاده این معلولان وجود ندارد.

شریعتی اضافه کرد: باید با رویکرد خاص و ویژه‌ای به مسائل و مشکلات قشر معلول در جامعه رسیدگی شود تا معلولان نیز همانند افراد عادی از حقوق شهروندی برخوردار شوند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول