اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت خبر داد

تشکیل شورای حل اختلاف وصول معوقات بانکی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در راستای مطالبه معوقات بانک‌ها با همکاری این مجموعه و سیستم قضایی هیئت حل اختلافی تشکیل می‌شود.

تشکیل شورای حل اختلاف وصول معوقات بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجید رستمی ظهر امروز در جلسه شورای بانک‌ها در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق قانون جدید چک، باید چک‌ها تنها برای افراد واجد شرایط صادر شود، بانک‌ها باید به این مسئله توجه لازم را داشته باشند تا از بروز دعاوی مختلف در این زمینه جلوگیری به عمل آید.

وی با توجه به موقعیت و شرایط امنیتی بانک‌ها افزود: با توجه به سهل‌انگاری برخی بانک‌ها این مجموعه باید سیستم‌های هشداردهنده خود را فعال کرده تا از بروز هرگونه مشکل در این زمینه اجتناب شود.

رستمی تصریح کرد: باید از طریق تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه در زمینه پرداخت مطالبات بانکی اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا مردم در زمینه ادای این حق‌الناس که ناشی از عدم آگاهی است، اقدام کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه در زمینه بازپرداخت برخی از تسهیلات اعطایی توسط دولت‌های گذشته سهل‌انگاری صورت گرفته است و ضمانت اجرایی قوی در این مورد وجود ندارد، باید خود بانک‌ها از همان ابتدا وارد عمل شده و در صورت عدم پرداخت معوقات نسبت به صدور اجرائیه اقدام کنند.

رستمی عنوان کرد: برای عدم افزایش معوقات بانکی نیاز به درایت و هوشیاری مسئولان بانک‌ها و کنترل سالانه بازپرداخت‌ها دارد تا بتوان، حداقل در آینده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورد.

عدم مماشات با بدهکاران سیستم بانکی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در راستای مطالبه معوقات بانک‌ها با همکاری این مجموعه و سیستم قضایی هیئت حل اختلافی تشکیل می‌شود تا این روند با سرعت هرچه بیشتر سمت و سوی مشخصی یابد.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدگی به معوقات بانکی ابتدا کار خود را از دانه درشت‌ها آغاز می‌کنیم، اذعان داشت: باید ابتدا از افراد اصلی که تسهیلات و وام‌های گزافی دریافت کرده‌اند، کار خود را آغاز کرد و سپس به مردم عادی رسید.

رستمی بیان داشت: برای انجام هرچه بهتر امور از بانک‌ها تقاضا می‌شود، لیست این افراد را به دادستانی ارسال تا اقدامات لازم برای مطالبه معوقات آنها صورت گیرد.

وی با اعلام حمایت قاطع و جدی از بانک‌ها خاطرنشان کرد: هرگز با هیچ فردی در وصول معوقات بانک‌ها مماشات صورت نمی‌گیرد و با قاطعیت در این زمینه گام برمی‌داریم.

انتهای پیام/80001/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول