اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بقیة‌الله شیراز:

فتنه 78 و 88 نمونه‌های عینی تهدید نیمه‌سخت علیه نظام بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیة‌الله‌ الاعظم(عج) شیراز گفت: تهدید نیمه‌سخت مواردی مانند جریان کوی دانشگاه و فتنه 88 بود که در این موارد مردم بنابر ولایت‌مداری توانستند توطئه دشمن را خنثی کنند.

فتنه 78 و 88 نمونه‌های عینی تهدید نیمه‌سخت علیه نظام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا گرامی بعد از ظهر امروز در همایش مربیان اسلام اظهار داشت: اگر شخص مربی به احکام و آموزه‌های اسلام باور قلبی داشته باشد، این باور از قلب بر ذهن و زبان وی جاری و ساری می‌شود.

وی افزود: زمانی باوری در قلب مربی نهادینه شود مطالبی که وی آموزش می‌دهد بر وجود متربی حک می‌شود.

گرامی ادامه داد: اگر باوری در حد ظاهری باشد پیامدها و آثار ناخوشایندی دارد و مشکلاتی را در فرایند انتقال مفاهیم ایجاد می‌کند که گاه سخن نگفتن از باوری به این شیوه بهتر از تبلیغ نادرست آن است.

انتقال مفاهیم به خانواده از طریق دانش‌آموزان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیة‌الله‌الاعظم(عج) شیراز در ادامه گفت: در بسیاری از موارد اگر مفهومی به درستی به دانش‌آموز آموزش داده شود وی حتی اولیای خود را به پذیرش آن موضوع ملزم می‌کند چنانکه در بحث همیار پلیس یا موارد راهنمایی و رانندگی این آموزش غیرمستقیم ممکن شده و در مسائل اجتماعی نیز ممکن است.

وی تصریح کرد: آنچه که باعث پیروزی انقلاب شد باوری بود که در قلب یک رهبر وجود داشت و بر قلب سایر انسان‌ها ساری و جاری شد.

گرامی اضافه کرد: برای اینکه در ذهن دانش‌آموزان اثرگذاری داشته باشیم باید ابتدا تفحصی در وجود خود کنیم و ببینیم باورهای عمیق ما کدام هستند که آنچه از دل خیزد بر دل نشیند.

وی بیان کرد: سخن امام خمینی(ره) از دل، باور و ایمان وی نشات می‌گرفت و همین امر باعث شد که مردم در سخت‌ترین عرصه‌ها همراهی کاملی با رهبر خود داشته و در پستی و بلندی‌ها از آن باور و آرمان‌ها دست نکشند.

جنگ نرم غبارآلودتر از جنگ سخت و نیمه سخت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیة‌الله‌الاعظم(عج) شیراز با تشریح سه طیف اصلی تهدیدات شامل تهدید سخت، تهدید نیمه‌سخت و تهدید نرم بیان کرد: در دوران جنگ سخت فراخوان نیروها گاه بیش از نیاز جبهه‌ها بود و میلیون‌ها باورمند به سادگی در عرصه حاضر شده کمترین ابایی از مجروحیت، شهادت، قطع عضو، شیمیایی و موج گرفتگی و ... نداشتند.

گرامی ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس افراد نه تنها به دنبال پشت جبهه و صفوف انتهایی نبودند بلکه در حضور در عملیات و خط‌شکنی بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

به گفته وی، در دوران جنگ سخت صحنه‌هایی خلق شد که افراد با خوابیدن روی سیم خاردار یا مسیر مین‌گذاری شده برای عبور همرزمان خود معبر باز می‌کردند و چنین مواردی در هیچ جنگی در تاریخ دیده نشده است.

گرامی ادامه داد: مردم ما در آزمون جنگ با بهترین نمره قبول شدند و این به دلیل معلمان خوبی بود که داشتند، معلمانی که شانه به شانه شاگردان خود در عرصه‌های پر بلا حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تهدید نیمه‌سخت مواردی مانند جریان کوی دانشگاه و فتنه 88 بود که در این موارد نیز مردم بنابر همان باور بر فضا حاکم شده و توانستند توطئه دشمن را خنثی کنند.

گرامی با اشاره به اینکه تهدید نرم از دو تهدید پیشین خطرناک‌تر است، تصریح کرد: به سبب آن که تهدید نرم در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در حال وقوع است اما جبهه خودی و دشمن، سلاح‌ها و تجهیزات و فرماندهان و معلمان آن به شفافی دو تهدید پیشین نیست.

وی با تاکید بر اینکه معلمان باید رسالت خود را در برابر تهدیدات نرم دشمن بشناسند، ابراز داشت: دشمن انرژی هسته‌ای را بهانه کرده چنانکه در مورد فناوری هسته‌ای آمریکا خود پایه‌گذار آن و نخستین کشوری بوده که بمب اتم را بر علیه ملتی دیگر به کار گرفته است.

به گفته گرامی، دشمن از انقلاب اسلامی می‌ترسد و اینکه اسلام انقلابی در جهان رشد رو به فزونی داشته است.

وی افزود: در چنین فضایی دشمن به دنبال تضعیف باورها و اعتقادات دینی مردم است و به جای آن مصرف‌زدگی و منفعت‌طلبی را ترویج می‌کند.

گرامی با بیان اینکه اگر دانش‌آموزان را شکل ندهیم دیگران این کار را می‌کنند، گفت: اگر دل نسوزانیم و برای جوانان وقت نگذاریم دیگران این کار را می‌کنند و این امر رسالتی بر دوش فرد فرد آحاد جامعه و به ویژه معلمان و فرهنگیان است و نباید گمان کنیم این کار تنها بر عهده معلمان قرآن و پرورشی است.

اختلاط دختر و پسر در اوج سن نیاز جنسی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیة‌الله‌الاعظم(عج) شیراز همچنین گفت: بسیاری از مسائل در سیستم آموزشی ما باید به صورت مبنایی ساماندهی شود چنانکه در مهدهای کودک بسیاری مسائل ناصحیح ترویج می‌شود و در دانشگاه‌ها نیز شاهد نوعی اباحی‌گری هستیم.

وی افزود: عجیب است که تا مقطع دبستان و دبیرستان جداسازی دختر و پسر را اعمال می‌کنیم اما درست در اوج سن خواهش‌های نفسانی و غریزی دو جنس را رها کرده و کلاس‌های دانشگاه به صورت مختلط برگزار می‌شود.

گرامی اضافه کرد: همان‌گونه که ما در مورد گذشتگان قضاوت می‌کنیم آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد و این سئوال‌بر‌انگیز است که چرا بسیاری از دانش‌آموزان درون مدرسه حجاب را رعایت می‌کنند اما به محض خروج از مدرسه تغییر ظاهر می‌دهند.

وی بیان کرد: رضاخان با زور باتوم و شلاق می‌خواست حجاب را از سر زنان بردارد و بسیاری از زنان عفیفه در خانه ماندند و پوسیدند اما راضی به کشف حجاب نشدند و امروز وضعیت در مواردی بر عکس شده است.

گرامی ابراز داشت: در فضای انقلاب اسلامی که هنوز شهدای دوران دفاع مقدس در خیابان‌های ما تشییع می‌شوند این وضعیت حجاب است.

وی با بیان اینکه تذکر لسانی همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: لازم نیست که با افراد بحث و جدلی شود بلکه باید تذکر داد و گذشت که اگر در یک مسیر پنج یا شش نفر به موردی تذکر بدهند به طور قطع فرد خاطی خود را اصلاح می‌کند.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول