اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی لرستان:

لرستان موفق به کسب ۹ نشان ملی در مسابقات صنایع دستی کشور شد

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در دومین مراسم داوری نشان ملی کیفیت و برتری کالاهای صنایع دستی منطقه مرکزی، هنرمندان لرستانی 9 نشان ملی را دریافت کردند.

لرستان موفق به کسب ۹ نشان ملی در مسابقات صنایع دستی کشور شد

فرزانه عادلی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با بیان اینکه استان لرستان در دومین مسابقات برتری و مرغوبیت کالاهای صنایع دستی در اصفهان موفق به کسب 9 نشان ملی شد، گفت: از 21 اثر شرکت داده شده از 14 هنرمند لرستانی، 9 اثر توانست نشان ملی برتری و مرغوبیت صنایع دستی در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: استان لرستان توانست در این دوره از مسابقات چهار نشان در رشته‌ ساز‌سازی کمانچه، یک مقام در رشته حکاکی روی سنگ، یک نشان در رشته گلیم بافی، دو نشان در رشته حرمی بافی بروجرد و یک مقام در رشته خراطی کسب کند.

عادلی درباره زمان برگزاری مسابقات گفت: این مسابقات از روز سه شنبه چهارم آذر آغاز شده است و تا ششم آذر ادامه دارد و آثار هنرمندان لرستانی در بخش‌های دیگر مسابقات برای کسب نشان شرکت داده می‌شود.

لازم به ذکر است، عباس شهبازی با دو کمانچه پشت باز و پشت بسته، محمدحسن کاکاوندی با یک کمانچه پشت باز ترکه‌ای، رسول ابراهیمی با یک گردن آویز حکاکی روی سنگ‌های رودخانه‌ای، لیلا کاکاوند با یک کمانچه پشت باز مشبک کاری، زهرا شاطری با یک گلیم لری، محمد نیک اعتقاد با دو حرمی بروجرد و آقایان شبهازی و مهدی نعمتی به صورت مشترک ظرف آجیل خوری با طرح بلوط خراطی شده موفق به اخذ این نشان شدند.

انتهای پیام/2304/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول