اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سابق میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ایجاد 135 شغل در حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست سابق اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد 135 شغل در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد.

ایجاد 135 شغل در حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

رحیم دادی‌نژاد در حاشیه آیین تودیع خود از مدیریت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گزارشی از عملکرد اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ارائه کرد.

وی افزود: در چند سال گذشته و در حوزه مأموریت‌های این سازمان، 135 شغل جدید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد که این نشان می‌دهد گردشگری و صنایع دستی ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه در این چند سال بیش از هزار هنرمند را شناسنامه‌دار کردیم، ادامه داد: احداث و در دست ساخت بودن هشت هتل و رستوران بخش دیگری از فعالیت دو ساله این اداره‌کل بوده است.

دادی‌نژاد اضافه کرد: در همه سال‌های گذشته، تغییر مدیریت‌ها موجب رشد و پویایی این مجموعه شده که امید است بتوانیم در ادامه روند رو به رشد گذشته، توفیق بیشتری در جذب گردشگر به دست بیاوریم.

سرپرست پیشین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در چند سال گذشته، 591 اثر تاریخی در این استان ثبت شد که 20 مورد آنها در سال‌های 90 و 91 به ثبت رسیدند.

وی با بیان اینکه در سال‌های 90 و 91، چهار اثر معنوی و مکان رخداد فرهنگی نیز به ثبت رسید، یادآور شد: کشف 3 هزار شی و عتیقه‌جات نیز بخشی از عملکرد این اداره‌ کل بوده است.

دادی‌نژاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به کشف و شناخت معماری زاگرس ‌نشینان برای نخستین‌بار در حفاری‌های اخیر اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت:‌ این استان تمدن و تاریخ بزرگی دارد که دارای آثار تاریخی فراوانی است؛ کشف معماری زاگرس ‌نشینان برای نخستین‌بار مصداقی بر این ادعا است.

این مسئول پیشین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از مرمت 34 اثر تاریخی در این استان و در دو سال گذشته خبر داد.

وی تأکید کرد: در حفاری قبور اقدامات قابل توجهی در این استان صورت گرفته و در حوزه گردشگری نیز احداث مجتمع بین‌راهی توت‌نده، اردوگاه‌های خهکلون و موگرمون، کمپینگ اقامتی دنا و زیرساخت‌های آبشار یاسوج و امام‌زاده علی بخشی از فعالیت‌های این اداره‌کل در چند سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/82005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول