اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهم آذرماه صورت گرفت

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی "فردوس شناسی" در فردوس

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فردوس گفت: همزمان با فرارسیدن روز فردوس( 10 آذرماه) مسابقه بزرگ کتابخوانی "فردوس شناسی " از کتاب فردوس خورشیدی برتارک کویر برگزار شد.

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی "فردوس شناسی" در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ملیحه اسدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهم آذر‌ماه سال 1304 هجری شمسی شهرداری تون تاسیس و چهار سال بعد نام "شهرداری تون" به "شهرداری فردوس" تغییر یافت که از زمان تغییر نام آن حدود 80 سال می‌گذرد.

وی ادامه داد: مسئولان در راستای ارج نهادن به این قدمت و تلاش گذشتگان شهرستان فردوس برای نخستین‌بار در کشور در سال 88 روز دهم آذر‌ماه را با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی به نام "روز فردوس" در تاریخ این شهرستان به ثبت رسانده و در همان ساله همایش عمومی با نام "همایش روز فردوس" را برگزار کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فردوس به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی "فردوس شناسی" اشاره کرد و گفت: این مسابقه با هدف آشنایی بیشتر مردم با تاریخ، قدمت، مشاهیر و شهدای فردوس برگزار شد.

اسدی یادآور شد: این مسابقه با مشارکت شهرداری، شورای شهر و مجتمع آب درمانی آبگرم معدنی این شهرستان از کتابی با عنوان "فردوس، خورشیدی بر تارک کویر" (نوشته مهدی‌زاده و جوادی) اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: جوایز ویژه این مسابقه برای سه نفر برگزیده به ترتیب مبلغ یک میلیون ریال، 700 هزار ریال و 300 هزار ریال بوده که توسط شهرداری و شورای اسلامی تامین می‌شود.

انتهای پیام/22481/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول