اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در جریان سفر نخست‌وزیر پاکستان به کابل توافق شد

تلاش افغانستان و پاکستان برای بازگشایی فوری دفتر سیاسی طالبان

مقامات افغانستان و پاکستان در جریان دیدار اخیر خود در کابل، توافق کردند هر چه‌ سریع‌تر گزینه‌های موجود برای بازگشایی مجدد دفتر سیاسی طالبان را مورد بررسی قرار دهند.

تلاش افغانستان و پاکستان برای بازگشایی فوری دفتر سیاسی طالبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، رئیس‌جمهور افغانستان و نخست‌وزیر پاکستان در جریان دیدار اخیر خود در کابل توافق کردند تا مکانیسم جدیدی برای تسریع روند صلح و پایان جنگ افغانستان تدوین کنند.

یک مقام پاکستانی که در سفر روز شنبه «نواز شریف» نخست‌وزیر این کشور به کابل وی را همراهی می‌کرد در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» پاکستان گفت که طبق این توافق، 2 طرف به‌ سرعت گزینه‌های موجود برای بازگشایی دفتر سیاسی طالبان در ترکیه یا عربستان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

به گفته این مقام سیاسی که نخواست نامش فاش شود، نواز شریف در این سفر با رد درخواست «حامد کرزی» رئیس‌جمهور افغانستان برای ایجاد این دفتر در پاکستان، از کرزی خواسته است تا به طالبان اجازه دهد دفتر خود را در ترکیه یا قطر بازگشایی کنند.

وی به نقل از نواز شریف گفت: پاکستان به عنوان یک تسهیل‌کننده و نه یک رهبر به نقش خود در روند صلح ادامه خواهد داد و افتتاح دفتر کابل در پاکستان مغایر با مواضع اصولی این کشور است.

این مقام پاکستانی اظهار امیدواری کرد که تا چند هفته آینده تحول مهمی را درباره دفتر سیاسی طالبان افغانستان شاهد باشیم.

طالبان افغانستان ماه ژوئن سال جاری دفتر سیاسی خود را در دوحه قطر افتتاح کردند اما این دفتر 24 ساعت پس از افتتاح با اعتراض حامد کرزی بسته شد.

کرزی به برافراشته شدن پرچم و نصب تابلوی «امارت اسلامی افغانستان» بر سر در این دفتر اعتراض کرده و خواهان برداشته شدن آنها شده بود که همین موضع موجب اختلاف طالبان با دولت افغانستان و بسته شدن دفتر شد.

پس از این موضوع، تلاش‌ها برای بازگشایی این دفتر در یک کشور دیگر آغاز شد که این اقدامات تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول